HELP ik gooi mn voorvork de boom in

Enzo

Runter an Gas!
Ik zit met een massive problem. Heb onderlaatst een SP voorvork gekcoht van een dude, maar 1 van de vorige eigenaren had er een stuk metaal in laten persen zodat er een vooruitstaand clampje op kon.

Nu had ik m geprobeerd dr uit te laten dmv. verhitten en de vork in de bankschroef te klemmen maar dit had geen succes.

Toen dacht ik ik kan m ook dr in rammen dan kan ik iig mn fietsclamp monteren die binnen in de balhoofdbuis komt.

Zo gezegd zo gedaan. Het uitstekende deel afgeslepen, en de rest dr in gemept tot het niet meer verder ging.(ook verhit tijdens dit proces)


Totale succes 3 cm.

De vraag is nu hoe krijg ik m verder dr in of dr uit.

Ik zat te denken aan een bankwerker oid die m eruit kan frezen oid..


Iemand een idee hoe ik m dr uit kan krijgen / verder erin?


Gr daniel
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet hoe dik het materiaal is wat je er in heb geslagen maar misschien met een decopeerzaag of zoon scorpidoo decopeerzaag dat je het kan proberen door te zagen zodat de bus breekt? Als het zaagje er in past tenminste..
 
uitboren maybe een optie...

Ik heb niet zo dikke boor met het binnendiameter van mn balhoofd:(

Ik weet niet hoe dik het materiaal is wat je er in heb geslagen maar misschien met een decopeerzaag of zoon scorpidoo decopeerzaag dat je het kan proberen door te zagen zodat de bus breekt? Als het zaagje er in past tenminste..

Ook al geprobeerd maar geen succes, weet ook niet hoelang die bus is.



Misschien kan ik ook gewoon weer zon pen laten persen zodat ik wel met een vooruitstaandclampje moet rijden en dat de nieuwe bus de oude naar beneden drukt...
 
dat zou indd een mooie oplossing zijn.
je kan een dikke buis proberen te pakken (het liefst niet hol natuurlijk) en de vork verhitten en daarna met een flinke moker de buis op het busje knalle totdat hij dieper gaat?
 
Heb je niet een metaalbewerkings bedrijf in de buurt zitten ?
Geef ze een tientje en ze verzinnen vast wel een methode om dat ding eruit te pulken.

Uhm ja dr zit hier wel 1 in de buurt maar dat is een beetje een kloothommel die particulieren niet graag wil helpen.:(



dat zou indd een mooie oplossing zijn.
je kan een dikke buis proberen te pakken (het liefst niet hol natuurlijk) en de vork verhitten en daarna met een flinke moker de buis op het busje knalle totdat hij dieper gaat?

Dat zal wel gaan werken, nu alleen nog zon massief stuk metaal*D
 
Back
Top