Help alles is er en start niet

Sodaboy1234

New Member
Beste forum leden,

Ik heb een boatian tanco met een gy6 blok 4takt 50 cc. Hij heeft een tijd stil gestaan toen ik hem kreeg van me oom scooter was zo goed als nieuw. Ben er niet meteen mee gaan rijden. Na poosje dacht ik laten we er is mee rijden is wel fijn zon ding. dus ik probeerde hem testarten en ging niet. Toen heb ik hem na laten kijken en laten maken en keuring klaar gemaakt voor het opnieuw invoeren van dat ding. Van geel na blauw kenteken. dus alles was goed. Na een tijdje -+ 9 maanden begon die gas in te houden en te stotteren en uiteindelijk starten die niet meer dat ging best vlug. toen was ik het beu en heb ik hem weer aan de kant gezet. en nu het lekker weer begint te worden is het toch wel fijn om lekker te toeren. dus dacht ga is kijken. Me carburateur was niet goed en heb ik een nieuwe gehaald en die van gy6 is plug en play.

Ook was de zuiger aangesleten en de eerste zuigerveer rond op het randje ipv vierkant. dus ook de zuiger compleet vervangen nieuwe pakkingen erop enal. de keeringen en de carter en de cilinder wand zien er nog prima uit geen groeven zuiger sluit netjes aan.

Gisteren alles inmekaar gezet netjes de scooter op tijd gezet de T met het nokje en de tandwiel verticaal gelijk met de cilinder evenwijdig. kleppen afsteld boven 0,10 onder 0,15. dus al met al op alles gelet wat het had kunnen zijn. hij vonkt hij heeft compressie want als ik me vinger op het bougie gat hou krijg ik hem er niet opgedrukt en komt er alsnog hoeveel kracht ik ook zet lucht vrij. maar nu komt het. Me inlaat vermoedelijk blijft droog. En uit met benzine slang komt het er niet uitvloeien maar meer als een spiraaltje alsof je water in je mond doet en uitdrukt zon type spiraaltje om je een idee tegeven hoe het eruit ziet. Maar dat moet lijkt mij genoeg zijn.


Al om al
* nieuwe carburateur erop gezet
*nieuwe zuigerveren + zuiger.
*cilinder wand was prima
*compressie is er
*kleppen gesteld / scooter op tijd gezet.
* lucht filter is schoon. carter sluit ook goed aan.
* nieuwe pakkingen erop gezet.

Ik ben ten einde raad met dat ding :sweatsmile: maar wil het nog niet zo makkelijk opgeven.
 
Advertisement - register to remove this

gy6 is geloof ik 0,5 in en 0,10 uitlaat, verder dan dat, controleer of je vacuum slang nog werkt, waarschijnlijk is de benzine kraan bij je tank waar het vacuum klepje zit kapot
 
Staat het spul wel echt goéd op tijd?

Als je een nieuwe zuiger hebt geplaatst zal je de cilinder ook verwijderd moeten hebben.

Net als de kleppen, nokkenas, tuimelaars, ketting enz.

Ikzelf heb ook ooit alleen de zuiger vervangen maar doordat de cilinder wand al "oud" was en ingereden was met de vorige zuiger, ging de nieuwe zuiger niet 100% optimaal door de cilinder.

Daarom koop ik altijd cilinder met zuiger.

Zet de kleppen eens op: in 0,05 een uit 0,10.

Heb je uberhaubt wel een vonk?

Maar gezien de datum van je topic vermoed ik dat je de scooter alweer aan de kant hebt gezet!?
 
Back
Top