Help, mijn scooter rijd niet meer zo goed als die deed

semleipzig

New Member
Mijn 4takt btc riva 72cc trekt niet meer zo snel op als eerst en behaald zijn topsnelheid niet meer

Ik vermoed dat er te veel olie in heeft gezeten en dat de pakkingen lek daardoor zijn gegaan ik dacht dit omdat er wat olie op het blok lag voorheen maar nu heb ik er een hele nieuwe cilinder er op gezet nieuwe pakkingen alles er op en er eraan ook de kop enzovoorts is nieuw en hij doet dit nogsteeds kan er nog wat meer stuk zijn gegaan? Of iets wat ik overzien heb hij lekt wel niet meer dus dat is wel verholpen de timing en de kleppenstelling staan allebij helemaal perfect en op deze setup heeft hij eigenlijk altijd wel goed gelopen

Het is wel zo dat je het gas niet helemaal kunt gebruiken (kleiner sproeiertje?) Dit lijkt me wel sterk omdat hij eigenlijk altijd op dit sproeiertje goed heeft gelopen en dan wordt het sproeiertje kleiner als origineel bij grotere sproeiertjes loopt die niet echt veel beter die heb ik wel gewoon liggen

Kan er misschien een reden zijn dat ie nu een kleiner sproeiertje nodig heeft? Omdat ie misschien van binnen goed schoon is of iets?

de bobine bobine kabel en bougie zijn ook al al vervangen nogsteeds geen verbetering de scooter start wel met een druk op de knop
Kan er verder nog een elektronisch defect zijn misschien? De filter is ook goed schoon daar is niks mee aan de hand en er is ook niks met de ecu aan de hand ook omgeruild met een andere geen verbetering

Hoe het begon was eigenlijk met een klein beetje inhouden bij gas los en dan weer bij geven op hoge snelheid hij hield dan in en trok niet goed meer door dan kon je em terug laaten vallen naar een bepaalde snelheid en dan kon je em weer in een keer doortrekken naar de top dus dat is eigenlijk steeds erger geworden tot en met waar we nu zijn

De scooter is wel elektronisch begrensd dus hij is nooit echt de snelste van de snelste geweest deze begrenzing valt er ook eigenlijk niet af te haale als je die er af haalt werkt de scooter niet meer maar ik vond de optrekkracht van de 72cc gewoon heel erg fijn kan het zijn dat daar misschien iets mee aan de hand is dat hij opeens anders werkt?

De scooter loopt eigenlijk best wel goed alleen ja waar is al dat vermogen naartoe gegaan?
 
Advertisement - register to remove this

Het kan altijd meerdere dingen zijn!

Versleten rollers
Carb vies

Maar kijk ook eens naar jouw ontsteking… is er op het vliegwiel misschien roest gekomen?
 
Het kan altijd meerdere dingen zijn!

Versleten rollers
Carb vies

Maar kijk ook eens naar jouw ontsteking… is er op het vliegwiel misschien roest gekomen?
Ik wou dus net de carb supersonisch schoon maken en bij het uit elkaar halen heb ik ondekt dat er een klein scheurtje in het membraam zit zou dit misschien de reden kunnen zijn van de problemen?
 
Als het membraan van de gasschuif lekt , gaat daar ten eerste vacuüm verloren , en ten tweede reageert de gasschuif niet goed . Deze zul je moeten vernieuwen , maar meet wel goed de gas schuif op , zijn meerdere diameters in.
 
Back
Top