heey, ik heb mijn vario ring eruit gehaalt, maar hij gaat ng even hart. kan dit?

SjoerdJ

Well-Known Member
heey ik heb een generic cracker(in nederland onbekent merk) met en minarrilli horizontaal. ik heb daar de vario ring bij uitgehaalt maar hij gaat nu zelfs ng enkele km´s zachter:? en het is natuurlijk de bedoeling dat hij harder gaat. wie kan mij helpen? :henko:

alvast bedankt

groeten Sjoerd
 
Advertisement - register to remove this

als je zelf niet weet hoe dit moet ga er dan niet aan klooien , laat het doen door iemand die het wel weet.

de kans dat je je scooter goed molesteerd is zeer zeker aanwezig.
 
heb je geen gigantische richel in je vario dat je v snaar daardoor niet verder gaat?

dan moet die volgens mij wel erg diep zijn ingesleten of niet? heb ik nog nooit meegemaakt, maar ja, als mijne diep is ingesleten flikker ik hem ook meteen weg. Zijn natuurlijk ook mensen die erg gehecht zijn aan hun spullen

Maar even on-topic, weet je zeker dat je de varioring eruit gehaald hebt en niet de opvulring die tegen je variobus aanzit? Normaal gesproken zou hij dan toch wel ietsje harder moeten gaan, en zodra je varioring eruit is ook meteen je prop uit de uitlaat halen, als je die laat zitten komt je cilinder zijn druk niet kwijt, gevolg, cilinderslijtage of nog erger. Nou zal dit niet zo snel het geval zijn omdat je om een minimaal vermogensverschil praat maar zou het toch maar even doen.

Onbegrenst moet dat ding toch wel 65/70 lopen, mits dat ding ook niet electronisch begrenst is, maar dat durf ik je niet te zeggen bij dit merk, ken het namelijk niet
 
Last edited:
ik had een paar jaar geleden een beun kymco, dat ding had zon gigantische richel:X

met de slijptol weer glad gemaakt:rolleyes: maar het was nog niet veel:z

met een slijptol je vario bewerkt? knap!! 9||6

maar goed, denk dat er toch iets niet helemaal goed is gegaan bij het verwijderen van de varioring, kan me niet voorstellen dat hij langzamer gaat als hij eruit gehaald is, zit toch meer aan een montagefout te denken al weet ik niet wat er zo fout kan gaan bij een varioring verwijderen
 
Back
Top