hebo alu ??? verschil onderling

M

mc2

Guest
Weet iemand het verschil tussen de gewone hebo alu 70cc en de hebo alu racing 70cc voor een piaggio aircooler.


(oa de uiterlijk, zuiger type)

ennem is die hebo alu normaal nog een leuke cilinder?

in combinatie met een dell 22mm, dopler krukas + c4 lagers,
Uitlaat in de trend van een bida/yas c16.

groedels
 
Advertisement - register to remove this

tsjah een mod kan nou eenmaal bepaalde dingen.. maargoed

volgens mij zijn dit dezelfde en is de benaming racing/alu racing


__________________
1 k031 2 k03$

Last edited by $aint on 03-04-02 at 18:17

en toevallig had ik eerder gepost dat er een plaatje van een gietijzeren cilinder stond bij de 1e cilinder die je opgaf....

doe nou maar niet zo schijnheilig je zat gewoon fout...
 
45 minuten durend telefoontje ....

Hebo manston = koperen kop
in de catalogus pagina 22 bovenaan voor wie 'm bij de hand heeft staat MR = Manston Racing (MR is dus niet manston Replica)

Hebo manston replica = alu kop
kleinere poorten en alu losse kop dus...
Er zijn enkele foutieve leveringen geweest waarbij de echte manston cilinder in doos is gestopt met de alu kop.. die hebben dus flink geluk gehad :p
Door Hebo zelf zijn ze onder de naam Hebo New Generation op de markt gebracht (vandaar de N bij het nummer), maar is later door Duitsland als 'Replica' vermeld, wat handig bleek en nu ook vaak door andere landen gebruikt wordt.. zelfs bij hebo zelf...

Hebo racing = losse alu kop
vervaardigd door Athena en voorloper van de manston. door productie van de manston is deze echter naar de achtergrond verschoven en worden 'uitverkocht', maar nog steeds door Athena gemaakt.

en dan volgen de gewone hebo alu's oud en nieuw model
 
Heb je Peter van Wijk of Matton gebeld? Of misschien die Belgische importeur...:| die verzint altijd van die mooie namen Hebo Patanegra uitlaten en zo :S
 
Dat MR voor Manston Racing stond, stond ook al in die catalogus... Maare, het punt van het verhala is gewoon dat het geen ruk boeit, en dat iedereen zo zijn eigen draai eraan geeft. De enige die duidelijkheid kan geven is Hebo zelf, al betwijfel ik dat ook :)
 
Originally posted by Sjoerdyo
Dat MR voor Manston Racing stond, stond ook al in die catalogus... Maare, het punt van het verhala is gewoon dat het geen ruk boeit, en dat iedereen zo zijn eigen draai eraan geeft. De enige die duidelijkheid kan geven is Hebo zelf, al betwijfel ik dat ook :)

Daarom belde ik ook en dat was de uitleg.... :p
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Okee...de Belg dus :'(

als je zo reageert ken je hem dus echt niet...
bel 'm gerust op...

PS: Patanegra is gewoon een Catalaanse naam voor een hebo uitlaat (hij ging navragen welke... Gara of SP1)
 
Last edited:
Kijk waar het mij omgaat is dat mensen nu die nieuw type alu cilinder Manston Replica gaan noemen...Dat klopt gewoon niet. Dan kun je wel zeggen Hebo zegt het ook, maar dat doen ze gewoon niet...Ik heb Rik (Razma weet wel wie) het nog nooit horen zeggen en ik denk ook niet dat ie dat gaat doen..
 
Originally posted by Arne@Piaggio
Kijk waar het mij omgaat is dat mensen nu die nieuw type alu cilinder Manston Replica gaan noemen...Dat klopt gewoon niet. Dan kun je wel zeggen Hebo zegt het ook, maar dat doen ze gewoon niet...Ik heb Rik (Razma weet wel wie) het nog nooit horen zeggen en ik denk ook niet dat ie dat gaat doen..

het is beter dat ze het wel zeggen... dan heeft iedereen het tenminste over het zelfde
Waarom niet hebo replica noemen als Hebo het zelf zegt???
New generation ofzo gaat enkel maar meer verwarring scheppen
 
Last edited:
Snap dan dat je hetzelfde verhaal als bij malossi krijgt. Allemaal cilinders die MHR heten...niemand snapt dat bijna nog.

En nogmaals...Hebo zelf zegt het niet, alleen de Belgische importeur...
 
Originally posted by Razma


het is beter dat ze het wel zeggen... dan heeft iedereen het tenminste over het zelfde
Waarom niet hebo replica noemen als Hebo het zelf zegt???
New generation ofzo gaat enkel maar meer verwarring scheppen

maaruh die racing cilinder he daar bedoel je die ronde cilinder met vlinderpoort mee toch? die heeft een vaste kop
 
Ik heb nog geen catalogus gezien waar het instaat. Tot die tijd noem ik hem geen Manston replica.

Ik zie nu al die %$%^ mannetjes weer komen die vrolijk beweren dat ze een Manston cilinder hebben....terwijl dan blijkt dat ze zo'n ' trage' nieuw type hebben...

Verwarring oleee!
 
Back
Top