Verschil MHR replica en Hebo Alu

Slo DowN

Well-Known Member
Hallo

ik heb nu een hebo alu onder mijn scoot en ik vind hem wel lekker rijden etc.
maar nu dacht ik erover om over te stappen naar mhr replica. Maar is dit het wel waard? Is er een groot verchil tussen deze 2 cilinders. Dan doel ik met name op het optrekvermogen.
let wel het gaat hier om een x8r

bvd
later.
 
Advertisement - register to remove this

Er is 1 Hebo Alu voor Honda: de HR4000212... Ziet er op het oog best aardig uit... Een MHR-R heeft 2 zuigerveren... Ik zou je Hebo Alu laten tunen, dat die MHR-R meer op gaat leveren geloof ik weinig van... Wat voor uitlaat gebruik je eigenlijk?
 
ja dat is hem bart.
ik heb er een spl op. En wat is het nadeel van 2 zuigerveren dan, en waarom zetten ze er dan 2 op?

dus de hebo is zeg maar beter in optrekken dan de mhrr als ze allebei std zijn.
Ik ben eigenlijk niet van plan om hem te laten tunen, want ik weet eigenlijk niet tot welke stage ik moet doen, want ik wil hem niet te extreem hebben zodat hij veel gaat zuipen, het is een straatscooter
 
ok thnx
maar bijv ik wil die hebo tunen bij koopmans, die heeft toch van die stages.
Tot welke stage raad je me aan om hem te tunen, ik wil gewoon wat sneller trekken, maar niet dat het weer te extreem wordt i.v.m. benzineverbruik.
 
Je overlegt met Fred welke setup je hebt, en a.d.h.v. die setup, zal hij je iets aanraden... Een hoogtoerige uitlaat + grote carb. vraagt om een hoogtoerige cilinder... M.a.w. een SPL + 19mm vraagt een snellere cilinder, dan met Pro6/Nr-X + 12/17.5mm...

Gewoon even overleggen met de tuner... Als je Ivo, Joël of Twins kiest, geldt uiteraard hetzelfde... Een "stage" is geen vastgelegde maatstaf, en niet iedereen werkt ermee...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Er is 1 Hebo Alu voor Honda: de HR4000212... Ziet er op het oog best aardig uit... Een MHR-R heeft 2 zuigerveren... Ik zou je Hebo Alu laten tunen, dat die MHR-R meer op gaat leveren geloof ik weinig van... Wat voor uitlaat gebruik je eigenlijk?

bart volgens mij is een hebo alu tog beter dan de mhr rep??? op minerelli wel dacht ik...
 
duidelijk :)

oh ja wat ik vergeten te melden was is dat honda maar max 10000 toeren kan maken.
Dus in principe kan ik die hebo wel laten tunen, maar heeft dat wel zin.
En weet iemand wanneer die hebo sneller is dan die mhrr. Bij hogere toeren of lagere, of is dit nu een hele domme vraag.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ja... en nee...

Ja, omdat alle epp0's hem zo noemen...

Nee, omdat deze cilinder niet bestaat :|

ff voor eens en voor altijd duidelijkheid:
echte naam | scootpartsnaam | welke cyl is het nou?
-manston | niet, niet te koop | dit is de cylinder die hebo zelf gebruikt voo races
-manston replica | manston | koperen binnekop, een replica van de exclusieve racecylinder van hebo, vandaar manston replica.
-next generation | manston replica | losse binnenkop, vlinderpoort.


hopelijk is er nu een stuk minder onduidelijkheid in de wereld
 
Back
Top