HD tv's/technologie

ik zou zelf liever het andere type nemen. Boxen aan zijkant maakt m alleen breder. 1 met zon "v" vorm onder vind ik toffer

Denk dat ik weet welke je bedoelt, ik ga sowieso eerst goed rond kijken.
Alleen der is zoveel keuze, wil sowieso 81cm (of groter).
 
Mijn baas heeft nu een LG. Heel mooi beeld, maar hij is al 2x terug geweest. 1x omdat ie steeds uit viel en 1x omdat ie soms ineens zwarte plekken in het beeld kreeg (viel dus gewoon een gedeelte van het scherm uit). Kan natuurlijk toeval zijn, maar hij is er niet zo positief meer over...
 
specs van panasonic zijn goed, maar de vraag is of je het verschil ziet in 3000:1 en 10000:1. Het is voor mij net zo'n verhaal als met fotocamera's. Tussen 1 en 4 Mp zie je het wel maar tussen 8 en 10 niet
 
specs van panasonic zijn goed, maar de vraag is of je het verschil ziet in 3000:1 en 10000:1. Het is voor mij net zo'n verhaal als met fotocamera's. Tussen 1 en 4 Mp zie je het wel maar tussen 8 en 10 niet

Is het ook niet zo dat b.v als je een 81 cm tv met 5000:1 en een 102 cm met 8000:1 dat het verschil ook al veel kleiner is want het scherm is veel groter ?
Als je snapt wat ik bedoel...
 
Slome kan daar een hoop over vertellen. Kwam er volgens mij op neer dat het reuze mee valt, omdat je toch om de zoveel zapt. Mocht er toch wel ies inbranden dan kon je dat weer oplossen door vaak te zappen. Zoiets was het volgens mij :)
 
Alleen plasma is snel afgeschreven oid toch?
Dat dingen in het beeld blijven gebrand?

Als je constant bv TMF kijkt, heb je na enkele weken wel een leuk logo in je beeld staan ja. Toen ik in de vakantie bij mediamarkt werkte, stond er ook een Pioneer van 5000 euro met een "TMF festivalpower"-logo x|

Bij normaal tv gebruik (dus geen uren naar stomme muziek zenders kijken +pippi+ ) zul je er niet snel last van hebben. Als de tv echt de hele dag zou spelen, zou ik eerder een LCD aanschaffen.

Een plasma speelt dan wel weer een stuk warmer imo. Door de lagere resolutie van plasma's heb je ook mooier beeld als je gewoon tv kijkt op de kabel, want die is nog niet digi ;)
Een LCD met hoge resolutie met een gewoon analoog signaal erop(zoals kabel, VHS, oude dvd spelers) zal een vrij slecht beeld geven.

Een aanrader voor LCD's: Sony's KDL reeks.
Plasma's vind ik Samsung goeie prijs-kwali.

Philips neem je beter niet, software van de vorige reeks is nogal fucked up (heeft last met omzetten 4:3 in 16:9).

En ja, ik verkocht tv's in mediamarkt <]

edit: voor games neem je ook beter een LCD, door de veel hogere resolutie zal je beeld veel gedetailleerder zijn. In mediamarkt gebruikten ze samsung LCD's om de xbox360 te displayen.
 
Ik ben er inmiddels uit.
Ik heb gekozen voor de Samsung LE27S71
4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957_big.jpg
 
Ik ben er inmiddels uit.
Ik heb gekozen voor de Samsung LE27S71
4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957_big.jpg

Hey ik heb hem zelf ook sinds 3 maanden en hij bevalt me erg goed, Strakke weergave van digitv en zeer strakke weergave van de xbox360 games. Enige waar ik aan moest wennen is het geluid. Klinkt wat blikkerig in het begin. Maar went al snel. Verder een top tv :winner: Zou hem zo weer kopen.
 
Zag hem vandaag naast de LG staan, die ik ook op het oog had en dat heeft toch wel de doorslag gegeven. Beeld was wat dat betreft mooier. Geluid zoals ik al dacht was van de LG wel beter. Maar wil er in de toekomst een leuk 5.1 op aansluiten, dus dat gaat wel goed komen. Volgende maar ff halen. En dan weekje later 360 onder de boom :#
 
Mooi ding idd!

Alleen waar Hilly mij opwees, die boxen. Dacht eerst dat het onzin was, maar nu dat ik wat meer aan het zoeken ben, heeft die toch gelijk.

Eerste reclame folders zijn al binnen, en daar al wat leuks tegen gekomen. Ook Samsung, maar dan dat de boxen onderin zitten in een V vorm oid.

Binnenkort maar even na de MM, us zien of daar te onderhandelen is 8)
 
Geluid is gewoon matig bij dit soort tv's. Je hebt geen klankkast, wat een normale tv wel heeft. Dat maakt het geluid wat brak. Geluid bij de LG was wel oke, maar die had dus de speakers onderin net als de sommige samsungs hebben met de V vorm. Over het algemeen is het geluid bij die tv's wel beter.
 
Kan iemand mij helpen? (Ik post dit ook in een ander topic)

Ik heb dus nu een Sony LCD TV van een inch of 32 ofzo, en die heeft een HDMI aansluiting en ondersteund gewoon HD etc, vrij prijzig ding.

Maar nu vroeg ik mij af, wat kan ik allemaal met dat HDMI en moet ik nu ook een andere aansluiting voor mijn XBOX 360 halen om in HD te spelen?

(Hiervoor speelde ik NIET HD, zodoende vraag ik het :))
 
Back
Top