HD tv's/technologie

Slome said:
Overigens, Samsung is een kwaliteit/prijs verhouding leuke tv. Wil je echter nog betere kwaliteit, kijk dan eens naar een Sony Bravia (beste getest consumentenbond) en JVC Intriart serie. Ook goede tv's welke iets meer investering kosten, maar aanzienlijk betere kleurweergave hebben.

Consumentenbond hecht ik nooit veel waarde aan, methodes waarmee ze meten zijn meestal niet geweldig. In dit geval komt het wel aardig uit allemaal, Samsung en de Bravia's van Sony genieten ook mijn persoonlijke voorkeur. Enkel heb ik met de Sony garantie service niet echt goede ervaringen en met die van Samsung juist weer wel.

Leuk punt trouwens die garantie, het valt me op dat veel merken (Philips o.a.) maar 1 jaar garantie op hun LCD tv doet. Samsung bijvoorbeeld maar 2. Bij PC tft's geeft Samsung vrijwel altijd weer 3 jaar.
 
Vandaag een Samsung LCD 27 inch gehaald, zometeen maar is ff aansluiten icm met de xbox360, heb ook nog ff voor de 32 staan kijken maar heb maar klein huiskamertje en vond em net iets te groot. Maak wel ff piccie als die staat :)
 
hmmmmm MOEILIJK om te kiezen....

Samsung LE-26R72B (of 71B, die vind ik alleen iets minder mooi, zelfde specs)

r_le32r72b_l.jpg


OF

LG 26inch LC2R

37_32_26LC2R_l_lge.jpg


Beide net even onder de 700eu.
 
Handige links met uitleg over HD-TV. Dit was eens een themaweek op insidegamer dus vandaar dat alles van daar is. Na dit gelezen te hebben werd het voor mij iig een stuk duidelijker waar je op moet letten.

http://www.insidegamer.nl/bedrijf/nluitgever/insidegamer/rubrieken/12215

http://www.insidegamer.nl/bedrijf/nluitgever/insidegamer/rubrieken/12216

http://www.insidegamer.nl/rubrieken/8514/

En hier nog wat meningen over hdtv, na de 3 artikelen van hierboven.

http://www.insidegamer.nl/bedrijf/nluitgever/insidegamer/rubrieken/12217
 
Consumentenbond hecht ik nooit veel waarde aan, methodes waarmee ze meten zijn meestal niet geweldig. In dit geval komt het wel aardig uit allemaal, Samsung en de Bravia's van Sony genieten ook mijn persoonlijke voorkeur. Enkel heb ik met de Sony garantie service niet echt goede ervaringen en met die van Samsung juist weer wel.

Leuk punt trouwens die garantie, het valt me op dat veel merken (Philips o.a.) maar 1 jaar garantie op hun LCD tv doet. Samsung bijvoorbeeld maar 2. Bij PC tft's geeft Samsung vrijwel altijd weer 3 jaar.

Klopt ook, Consumenten bond heb ik per definitie al een hekel aan, eerst roepen dan doen (Playstation Portable verhaaltje, stukken op de achterkant van ingezonden brieven enzo). Alleen, de sony bravia heeft die betiteling, dus dacht voor de compleetheid vermeld ik het maar erbij :)

Over de garantie, daarom bieden wij op mijn werk tegen een (in verhouding) kleine meerprijs 5 jaar garantie, zodat je zeker weet dat je goed zit :)

Kort gezegd houd dat in dat wanneer de tv binnen 5 jaar kapot gaat, deze gemaakt wordt op onze kosten, en wanneer deze niet kan worden gemaakt krijg je een vergelijkbare tv met dezelfde specs. Indien gewenst kan tegen bijbetaling een luxer model worden aangeschaft wanneer de tv binnen 5 jaar onherstelbaar defect raakt.
 
Net ff deze 2 tv's bekeken

De LG 26LC2R
8E370FBFAE1E1FC7C125713B00453C20_big.jpg


En de Samsung LE27S71B
4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957_big.jpg


Wat me opviel was dat het beeld van de LG echt indrukwekkend was. En dat Samsung wat achterliep zo leek het. Denk alleen eerder dat de Samsung niet netjes was afgesteld (stond op stel dozen). Ik ben dus al zover om 1 van deze aan te schaffen.
Nu heeft die Samsung dus een contrast van 3000:1 en de LG 1200:1...hoeveel waarde moet hechten aan dit soort waarden?? Wat zijn nog meer belangrijke punten wat een doorslag kan geven??

Beter gezegt.....welke zou je nemen van deze 2 en waarom??? En kom niet met design aanzetten :p
 
De contrastverhouding is erg belangrijk voor je beeldkwaliteit, hoe hoger de contrastverhouding hoe mooier het beeld en hoe lager die contrastverhouding, hoe grauwiger / grijzer je beeld word. Dus hoe hoger hoe zwarter zwart is. Bijvoorbeeld bij een avondscene in een film of een programma word de omgeving veel donkerder en komen de voorwerpen of mensen in het beeld beter en helderder naar voren. Het beeld is veel gedetailleerder.


dit vind ik dus cker wel een aardig puntje bij de aankoop van een tv.


en je weet dat ik die samsung ook heb, de prijs/beeldverhouding-kwaliteit gaf bij mij echt de doorslag :) als je bijv voor een sony bravia zou gaan kijke ben je al weer heel wat duurder uit.
 
Is 1600:1 vrij hoog/goed ? Heb er geen verstand van namelijk

dat is wel erg laag idd


EDIT

ff een stukje opgezocht uit die links die ik had gegeven:

Een contrast ratio betekent hoeveel stappen er voor die TV mogelijk zijn tussen wit en zwart. Als we kijken naar de nieuwe Samsung HDTV’s (32/37 inch, R71/R72 modellen) is dat 5000:1. Dit betekent dat er vijfduizend stappen zijn tussen wit en zwart en dat de kleurweergave dus zeer goed is. Het plasmascherm van Hitachi dat wij op de redactie hebben staan, heeft een contrast ratio van 4000:1, nog steeds goed maar wel iets minder dan de eerder genoemde Samsung's. De modellen die Microsoft in demopods gebruikt zijn 3000:1 (26 inch, met dank aan 'blobnl').
 
Ja, dynamisch contrast...(mooi verkoop praatje zodat ze eindelijk hoger contrast hebben als plasma) Maar beste is gewoon in de winkel te gaan kijken wat je zelf fijn vind.
 
Ja, dynamisch contrast...(mooi verkoop praatje zodat ze eindelijk hoger contrast hebben als plasma) Maar beste is gewoon in de winkel te gaan kijken wat je zelf fijn vind.

Leg dat is uit dan?? Want ik zag dat op de vorige page ook terug die term....dynamisch contrast. Is dat slechter...is het overdrijven...met welk 'normaal' contrast moet ik het dan zien...etc etc

Alvast bedankt :)
 
Een uitlegje:
Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1167945

Maar je moet gewoon zelf kijken wat je prettig vind.
 
er worden tv's aangeboden met 3000:1, dus die 1600:1 mag je wel laag noemen:)

neuh. 1600:1 is wel netjes. tot vorig jaar waren alle tv's 500:1 en hele dure 1000:1. Samsung is/was een van eerste met 3000:1. Iets wat je zeker nog niet bij alle merken/types vind
 
Back
Top