haperen bij koude motor

hillbee

New Member
ik heb een peugeot tkr 2takt 50cc gekocht van 2005 heb allen 1 probleempje.
als de motor koud is hapert deze bij het optrekken van stilstaand voor een zekere 5 a 10seconden.
als hij warm is rijd hij normaal en trekt deze goed.
ik heb al gekeken voor de carburateur voledig uit te kuisen maar het probleem bleef.
ook de shoke getest en die werkt ook hoe het moet.
nu heb ik er ook een nieuwe cilinder opgestoken maar het probleem blijft ook nog steeds.

voledige scooter is originele onderdelen behalve nu de cilinder die is vervangen.
de onderdelen van een tkr, vivacity en speedfight zijn voledig het zelfde.

wat kan het probleem zijn?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb gistermiddag op een LX 2 takt gereden, starten en direct lopen, even iets haperen en daarna prima.
Hij stond alweer even stil, haperde even wat in ht begin.
Wel sinds de uitlaat veranderd is en er een maat grotere sproeier in zit.
2 Weken terug niet haperen, dus het heeft ook met het weer te maken.
 
Ik heb gistermiddag op een LX 2 takt gereden, starten en direct lopen, even iets haperen en daarna prima.
Hij stond alweer even stil, haperde even wat in ht begin.
Wel sinds de uitlaat veranderd is en er een maat grotere sproeier in zit.
2 Weken terug niet haperen, dus het heeft ook met het weer te maken.
Ok bedankt zal door de kou wel zijn dan
 
Hmm als hij warm perfect rijdt zou ik er eigenlijk vanaf blijven. Je kan 1 maat groter testen, of de mengselschroef een slag verder open. Of de luchtschroef iets verder dicht, afhankelijk van wat er op je carburateur zit.

Maar de kans bestaat dat je het erger maakt.
 
ik blind met dit weer (als ik al de scooter pak) de koelventilator tijdelijk/deels af tot ie voelbaar/hoorbaar lekker loopt anders blijft ie zichzelf gewoon ònderkoelen met die bak ijskoude lucht die er langs gaat. (hou er maar eens twee vingers vóór en kijk hoe lang je dat volhoudt)
ik heb een plaatje van "plastic golfkarton" dat ik er precies in kan klemmen, met sleuven die ik open/dicht kan vouwen gemaakt.
als ie warm is, haal ik het er toch af, anders gaat ie juist inhouden.
 
Back
Top