haperen bij gas geven

Jutte

Jutte
Als ik mijn scoter start loopt ie goed stationair, maar als ik het gas opentrek dan hapert ie heel erg en komt ie niet vooruit.

Ik heb een tijdje geleden zelf een nieuwe krukas + lagers gemonteerd.
Direct ook alle pakkingen ververst.
Ook nieuw is:
-membraan (met carbon plaatjes, ik had eerst metalen)
-zuiger
Ik heb mijn carburateur schoon gemaakt. (sproeier 84)

wat kan het probleem zijn.??
 
Advertisement - register to remove this

als ik een beetje gas geef dan lijkt het alsof die aangaat, maar slaat dan direct weer af. en zonder gas geven doet ie niks

Ik start nu wel zonder uitlaat, want volgens mij zit mijn huidigeuitlaat verstopt.
 
Jutte said:
als ik een beetje gas geef dan lijkt het alsof die aangaat, maar slaat dan direct weer af. en zonder gas geven doet ie niks

Ik start nu wel zonder uitlaat, want volgens mij zit mijn huidigeuitlaat verstopt.


dan zou ik maar even wat wasbenzine in je uitlaat doen en aansteken wel eerste demper der afhalen en dan is i weer schoon
 
dennis-sr said:
dan zou ik maar even wat wasbenzine in je uitlaat doen en aansteken wel eerste demper der afhalen en dan is i weer schoon

dat is onzin , een uitlaat die dichtzit met kool kun je niet uitfikken , kan wel maar heeft geen nut , mischien dat je maximaal 10% van het aanwezige kool weghaalt...

wat ze vroeger deden was binnendempers eruit halen en schoonbranden met ene vlam ,dit werkt wel beter maar ook niet 100%

uitlaat uitbranden helpt dus niks..
 
niet , nieuwe kopen , een uitlaat die dicht zit is gewoon waardeloos , en tja , brommers kosten nu eenmaal geld en als je het goed wilt hebben kun je beter nu iets meer uitgeven zodat het goed is en niet nog langer klooien met oude rotzooi...

zonder uitlaat starten slaat ten eerste nergens op en ten 2e moet je ermee rijden MET uitlaat en niet zonder dus het is een beetje onzinnig om zonder uitlaat ook maar iets te proberen ,de uitlaat heeft namelijk invloed op het lopen van de motor.
 
ja , leuk ,m een scooter repareren met oude onderdelen werkt niet , je moet zorgen dat het direct in 1 keer goed is , en niet elke keer een beetje , zo werkt dat gewoon niet.

dat jij er zoveel geld in hebt gestoken moet je bij jezelf zoeken , jij wou zonodig alles zelf doen , nu lukt het niet en zit je met de brokken...

als ik een brommer krijg die ik klaar moet maken en de uitlaat zit dicht komt er eerst een andere uitlaat op simpel , anders ga ik er niet eens naar kijken..
 
ja ok dat snap ik ook wel, maar het geld groeit me ook niet op mijn rug.
Maar nu weer even terug naar het probleem, ik zal kijken voor een andere uitlaat want deze stond toch al op de planning.
En ik zal moren de carburateur nog een keer schoonmaken.
Waar kan ik nog meer naar kijken, wat niet goed zou kunnen zijn?
 
mja , als je nu een uitlaat kunt lenen oid die zeker weten goed is weet je oo genoeg.

het lijkt mij gewoon een simpel afstelprobleempje , mischien domweg groter in sproeier proberen oid
 
ik heb ne teen uitlaat besteld bij XSH tuning, Stage 6 pro.
Ik wou toch nog eens een nieuwe kopen ,dus is dit denk iik een goed moment.

IK zit nu op sproeier 92, hoe groot moet ik dan ongeveer zitten?
 
tja , je kunt soms redelijk groot uitkomen ,maar als alles verder std is is 90/92 vrij normaal zonder prop , luchtstelschroef op 1,5 , gasnaald in het midden , dan moet het ongeveer goed rijden , als ie dan niet goed rijd zal er wat niet goed zijn en dat kan echt vanalles zijn , een scooter is immers moeilijk te repareren op afstand , ik kan hier immers niet horen en voelen wat ie doet ;)
 
afstelling is precies zoals jij zegt, maar misschien is er vuil in de carburateur gekomen, toen ik het blok uitelkaar had. Dus daar zal ik morgen eens wat aan doen en dan hoor je het wel weer.
 
ik heb de carburateur schoon gemaakt en sproeier 84 erin gezet. En wonder boven wonder ging hij aan.
Heb trouwens mijn uitlaat zonder demper erop gezet, want de demper is verstopt, en niet zoals ik dacht de uitlaat zelf.
nu moet ik alleen nog de gasschuif een beetje smeren want hij gaat een beetje stroef terug.
Ik moet nog even kijken hoe die rijdt.
 
Back
Top