Ken je niet iemand met een zelfde cdi?
Even uitwisselen is zo gedaan. Of één van een scooterzaak lenen, hier is dat mogelijk als hij je een beetje kent.
Je betaald het onderdeel, werkt het niet of niet het juiste kan je het weer terug brengen. Geld alleen voor genruikte delen.
Post automatically merged:
Ik hen evt. Nog een cdi van een nrg mc2 liggen, weet niet of deze hetzelfde is maar die mag je overnemen voor een klein bedrag, woon niet in de buurt (dordrecht) dus ophalen om te lenen wordt even lastig.
Tja dit is geen gemakkelijke om te vinden. Wel wil ik zeggen dat de meest ervaren monteurs fouten maken en dat nieuwe onderdelen defect kunnen zijn. Niets is zeker en soms is het beter om van vooraf aan te beginnen om een probleem te zoeken..
Ik woon helaas niet echt in de buurt (Breda.)
Als je niet aan het blok twijfelt en je hebt vrijwel alles behalve de CDI hebt geprobeerd dan zou je dit nog kunnen proberen. Misschien dat je via zippie kan proberen wanneer hij niet werkt stuur je hem terug. Dat kost je een tientje op en neer sturen. (mits het de juiste is natuurlijk.) Anders even een thread maken.
Heel apart, lijkt net een toerenbegrenzer waar die in hangt als je het mij vraagt. Had je al geprobeerd met zwaardere rollen? Als hij dan weer op het zelfde toerental t dan lijkt het mij echt een ontstekingsding.. De motor klinkt in ieder geval goed verder en er zit echt potentie in om hard te gaan zo te horen.
Ik blijf de thread volgen
Ik bedoel geen begrenzer mechanisch maar een elektronische toerenbegrenzer. Hieronder heb ik een voorbeeldje. Ik bedoel ermee dat het erop lijkt.Toerenbegrenzer lijkt me sterk. De hele scooter is uit elkaar geweest en ben niets tegengekomen wat op een begrenzer leek. Hiervoor heb ik met een 50cc stage 6 racing gereden wat exact dezelfde versie van Athena racing is. Heeft ook hetzelfde toerental maar dan een lagere cilinderinhoud.
Jawel, er is veel koppel aanwezig bij aanrijden of kwartgas maar mist zeker nog de helft van zijn exacte power vanwege dat stotter gedoe dus.
Zwaardere rollen ja? Ik had in het begin ook dat stotter probleem nadat het blok geheel klaar was en ik eerste testrit ging maken. Toen kwam hij al helemaal niet vooruit. Met volgas bleef hij zelfs rond de 20km/h hangen. Toen zakte ik van 4.1gr naar 3.5gr en plotseling trok ik autowheelies. Het stotter was bij geleidelijk gas geven in ieder opgelost. Hier kun je de topic even bekijken. Laatste bericht over vol vermogen kun je wel even negeren omdat het probleem van stotteren nu alleen bij volgas aanwezig is: https://scooterforum.net/threads/eerste-start-en-rit-weinig-koppel-komt-niet-op-toeren.213086/
Ik heb trouwens een collega met een eigen scooterzaak. Hij adviseerde mij om toch voor lichtere rollen te gaan zodat de powerband optimaal wordt. Persoonlijk denk ik dat 3.5gr al vrij licht is. Zou ik het toch proberen? 3.2 gram bijvoorbeeld?
Het is volgens mij al een paar keer gesuggereerd en dat is een andere bobine en cdi.
Dan niet origineel maar meer een die dat geweld kan beteugelen want het klink wel lekker hoor.
Heb je trouwens een toerenteller ?
Ik gebruik ze wel eens om af te stellen op scooters die er geen hebben. Kan aardig helpen.
Nog een longshot maar word de benzine toevoer niet beperkt door iets. Weet niet hoe dat met een Zip zit maar ik heb wel eens gehad dat er een steen in de tank lag en die werd steeds voor het gat gezogen en kneep hem zo af.
Het zal het vast niet zijn maar wou het toch delen. Dat zijn van die enorme pokken dingen waar je echt alleen bij toeval achter komt.
Hoop dat het snel is opgelost.
Want hij wil wel!
Mijn cilinder stage 6 racing zal hetzelfde toerental hebben. Ik rijd vol gas met 13.600 toeren gemeten op de testbank bij DDL.
Volgens mij verschillen de meningen of de standaard cdi en bobine dit aankan. Ik heb zelf niet geprobeerd met de standaard cdi te rijden dus ik kan het niet bevestigen.
Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee kijken maar ik zou toch een andere cdi/bobine kopen. Die van top performance kost 92 euro. Je kan ook een malossi k15 nemen. Je hebt al veel gecontroleerd en geprobeerd.
Post automatically merged:
Andere vraag, welke mengverhouding gebruik je met benzine/olie.
Neem aan dat je op euro 98 rijd?
Electrode afstand van de bougie gecontroleerd?
Ik zou ook 98 gaan tanken. Die E10 is echt rommel.
Al een paar auto's met een compleet verrot inlaat traject gezien omdat die ethanol er door heen had gevreten.
Vooral als je er niet dagelijks mee rijdt. Dat spul koekt aan en vreet door (ouder) aluminium heen.
Vwb de cdi/bobine.
Ja, ruk, kost weer een meier...
Maar nu kan je er nog niks mee.
Ja alleen zit krap met mijn budget nu. Ik kan ook voor een Athena ontgrensde CDI gaan. Deze zal makkelijk de toeren aan kunnen: https://www.athena.eu/en-us/cdi-with-no-rev-limiter-replacement-to-oe-P27162.htm
Ja zal ook ff gelijk 98 in knallen.
Top! Altijd mooi als je tot een oplossing komt, kost wat tijd en knaken maar dan heb je ook wat.
Succes met afstellen van het blokje. Ga je nog op een testbank ermee?
Ben benieuwd, rij wel veilig en uit de buurt van de politie he. Je toerenbegrenzer is er nu af.