Fiko
Monteur mechatronica
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met afstellen van de scooter maar het wil niet echt lukken. Het lijkt meer op een carburateur afstelling maar dat durf ik niet gauw te zeggen.
Ik ben van sproeier 110 afgebouwd naar 92 maar het probleem van stotteren bij vol gas blijft. Het aanlopen met half gas voel je de koppel oftewel de trekkracht goed erin zitten, geen problemen mee. Bij het langzaam en geleidelijk openen van het gas trekt de scooter heel mooi in toeren door naar zijn topsnelheid. Maar zodra ik zeg maar tijdens geleidelijk of vanuit half gas de gashendel helemaal opentrek, dan stottert hij en voel je dus dat de scooter tegengehouden wordt.
De bougiekleur blijft grijs. Bij sproeier 110 was hij ook grijs.
Je zou misschien denken dat het met ontsteking te maken heeft maar dan zou hij ook moeten stotteren wanneer ik de gashendel geleidelijk opentrek en de scooter zo naar zijn top laat gaan.
Ik heb al een nieuwe bougie erin gestopt. NGK9. Nieuwe NGK racekabel en dop. Luchtschroef 1,5 slag open. Iets meer of minder levert geen resultaat op. Kan haast niet zeggen dat er ergens een vacuumlek is want wanneer ik de luchtinlaat van carburateur blokkeer dan valt de scooter onmiddellijk uit. Onderhand al twintig massakabels gelegd vanuit het blok naar frame. Ik heb de killswitch wel tussen ontstekingskabel (groene) en de CDI geplaatst. Functioneert dus als een verbreekcontact maar denk ook niet dat het hiermee te maken heeft.
Kan iemand mij een raad geven?
Setup:
- 70cc Athena Racing AC met 0,6mm squish
- Athena Racing uitlaat
- Polini CP 21 carburateur met Polini power filter
- Malossi VL13 membraan
- Malossi spruitstuk recht
- Malossi MHR overrange transmission set
- Malossi Fly Clutch
- Malossi Clutch Bell
- RMS Racing krukas
- NGK C4 racing kabel en dop
3.5gr rolletjes
Groene drukveer
Witte trekveren
92 hoofdsproeier
Ik ben al een tijdje bezig met afstellen van de scooter maar het wil niet echt lukken. Het lijkt meer op een carburateur afstelling maar dat durf ik niet gauw te zeggen.
Ik ben van sproeier 110 afgebouwd naar 92 maar het probleem van stotteren bij vol gas blijft. Het aanlopen met half gas voel je de koppel oftewel de trekkracht goed erin zitten, geen problemen mee. Bij het langzaam en geleidelijk openen van het gas trekt de scooter heel mooi in toeren door naar zijn topsnelheid. Maar zodra ik zeg maar tijdens geleidelijk of vanuit half gas de gashendel helemaal opentrek, dan stottert hij en voel je dus dat de scooter tegengehouden wordt.
De bougiekleur blijft grijs. Bij sproeier 110 was hij ook grijs.
Je zou misschien denken dat het met ontsteking te maken heeft maar dan zou hij ook moeten stotteren wanneer ik de gashendel geleidelijk opentrek en de scooter zo naar zijn top laat gaan.
Ik heb al een nieuwe bougie erin gestopt. NGK9. Nieuwe NGK racekabel en dop. Luchtschroef 1,5 slag open. Iets meer of minder levert geen resultaat op. Kan haast niet zeggen dat er ergens een vacuumlek is want wanneer ik de luchtinlaat van carburateur blokkeer dan valt de scooter onmiddellijk uit. Onderhand al twintig massakabels gelegd vanuit het blok naar frame. Ik heb de killswitch wel tussen ontstekingskabel (groene) en de CDI geplaatst. Functioneert dus als een verbreekcontact maar denk ook niet dat het hiermee te maken heeft.
Kan iemand mij een raad geven?
Setup:
- 70cc Athena Racing AC met 0,6mm squish
- Athena Racing uitlaat
- Polini CP 21 carburateur met Polini power filter
- Malossi VL13 membraan
- Malossi spruitstuk recht
- Malossi MHR overrange transmission set
- Malossi Fly Clutch
- Malossi Clutch Bell
- RMS Racing krukas
- NGK C4 racing kabel en dop
3.5gr rolletjes
Groene drukveer
Witte trekveren
92 hoofdsproeier