Tot half gas goed, daarna Bwoapppp

psycho

Well-Known Member
Hoi mensen....

Ik heb t volgende probleem....

Ik heb een std. ice blokje(17.5mm), en een sproeier 56(std. volgens easyparts).

Nu geeft die dus tot half gas, een goede reactie(op de bok)...
Zodra ik de helft gepasseerd ben hoor ik Bwoappp en weg is die dan, tot ik het gas weer laat schieten.....

Wat kan dit zijn???

Mvg Ricardo
 
Advertisement - register to remove this

te kleine sproeier gewoon? probeer een grotere

Het vreemde vind ik dan toch, dat volgens easyparts een std. sproeier maat 56 is...
Deze heb ik nu erin, en die is dus niet goed......

Hoeveel maten groter zou ik moeten denken????
2/4 of rond de 10????

Aangezien die bij half gas al weg valt...
 
eerder te grote sproeier, maja, op welke stand staat je gasnaald?

Naald staat op de helft, waarmee die altijd goed gereden heeft.....

Maar hij verzuipt in lucht toch????
Dan zou ik een grotere sproeier moeten hebben.....

Maarja ik probeer eerst een 12.5mm met sproeier70(orginele maat op std. blok).
Eerst die dan maar eens testen aangezien ik dan weet waar t aan kan liggen....


Maakt het trouwens nog verschil met de filter-units, hoeveelheid lucht en dergelijke.
Ik heb een oud model(die grote driehoek, zeg maar) en het nieuwere platte model.....
 
te veel benzine of te weinig lucht ?
is dat een optie ?
luchtfilter verstopt.

kan me voorstellen dat die boven (de half gas) grens meer lucht nodig heeft als het filter dit niet kan leveren gaat het ook niet goed.
 
te veel benzine of te weinig lucht ?
is dat een optie ?
luchtfilter verstopt.

kan me voorstellen dat die boven (de half gas) grens meer lucht nodig heeft als het filter dit niet kan leveren gaat het ook niet goed.

Filter heb ik pas helemaal schoongemaakt.....
Dus dat is het zowiezo niet.....

Eerst maar eens proberen met de 12.5mm carb. die bij t blok zat(die volgens de oude eigenaar zo gereden heeft).
Het blok heb ik compleet gekocht met een 12.5mm, maar omdat ik een 17.5 had liggen(van me ice blok) d8 ik dan zet ik die er ff op....
De 12.5 heeft een sproeier 70, wat volgens easyparts ook weer std. is voor een MC²
 
waarschijnlijk gewoon te klein , is ie std ,of std onbegrensd ?

plaatje nog achter in de carb?

std sproeier is 56 , mits de scooter VOLLEDIG std is.

Volledig begrenst ook niet meer...
-Vario-ring verwijderd
-Plaatje tussen Membraan en spruitstuk weg
-Snelle bocht op de uitlaat

Dit is het dus ;)
Heb nu even een 12.5 erop met sproeier 70(zoals ik t blok kreeg) en nu komt die wel goed op toeren, alleen heb toch liever die 17.5 erop...
 
ik rij met ac ice blok 12 mm, onbegrensd ook met sproeier 80, is idd iets te groot, mja 56 is dan best klein ja.

Ik moet die 70 nog even goed testen, aangezien mijn achterrem het nog niet doet.....

Weet iemand toevallig hoe die moet lopen bij een ice??? aangezien die nu achter me std. blijft hangen, en het nu dus weer niet doet......
Heel t traject is bekend, alleen bij het blok loopt die dus fout bij mij....
 
std is 56 met 17,5 op een ice , als je het plaatje uit de carb haalt (begrensd) moet je al groter , zo rond de 66 idd. maar ga je alles ontgrenszen zal het zo tussen de 68 en 72 liggen..

verder zit er geen plaat tussen het membraan en het spruitstuk std , alleen bij oudere type's typhoon,nrg en ntt en zipjes , maar dat is al voor 98...
 
Je hebt kans dat het komt door een te grote sproeier en dat je je lucthschroef te dicht hebt staan.
Omdat je dan op een gegeven moment volgas rijd krijgt die te veel benzine en te weinig lucht.
Stel je luchtschroef af of plaats een kleinere sproeier :)
 
Ik heb het exact zelfde probleem gehad maar dat kunnen verschillende dingen zijn :

-je gasnaald een stand hoger zetten
-slechte werking van het vlotter (kijken of je vlotternaald er nog recht inzit)
-te kleine sproeier
-slechte lucht/benzine afstelling
-luchtfilter (wat trouwens heel raar is maar het kan!!)
-membraankleppen

Aan een van deze dingen lag het bij mij en m'n kameraad , we hadden samen het zelfde probleem :)
 
Te kleine sproeier , geen discussie over mogelijk. Groter in sproeier gaan ( zoals mhr en melf al zeggen +/- 66 of imo nog een stap groter).

Net zolang groter gaan tot het weg is en naar de bougie kijken wat voor kleur die word.
Als je een te grote sproeier erin zou hebben zou ie gaan stotteren.

( edit : had dit probleem een paar weken terug ook met me eigen straat scoot. Ik ging in stapjes van 2 van 56 naar 88. Toen reed het pas goed. tot 70 merkte ik helemaal geen verschil ).
 
Back
Top