Haalt andere Carb + Vario iets uit op mijn scooter ??

XZcute

BStreetzone Member
Yooo !!

Ik heb momenteel een Yamaha Aerox R 2002 ... Met Bidalot S2

Haalt het iets uit om er een Malossi sport vario in te gooien ?? en een 17,5 carb ???

Ga ik hierdoor harder optrekken ??

Is het dan verplicht om luchtfilterbegrenzing eruit te halen ??? of lekker laten zitten dat ding ??

Ik wil wel graag een 70cc maar ik riskeer het nog niet ivm controles hier ...

Greetz ,

XZcute

Advertisement - register to remove this

-De montage van de 17,5 t.o.v. de standaard 12 scheelt meestal rond de één pk. Dit verschil ga je sowieso merken.

-Multivar zorgt inderdaad voor een netter toerenverloop. Top zal op de minarelli ook wel iets schelen, de standaard vario is niet je van het.

-Het is: "Maakt het uit..."

lol, ik heb ook aerox 2002 ook 17.5 en ook sportvario(hebo)
mijn ervaring:
-hebo vario-->constantere toeren, betere gasherneming, hogere top
-17.5-->trekkracht 8) betere gasherneming, top ongeveer hetzelfde maar je zit wel sneller aan je top.

Blauwe Aerox ...

Kijk maar op Scooterfreaks pagina (sry .. .Scooterbase is down) bij RaC3R

ivm die koppeling ...

Hebo verstelbaar of Malossi Flyclutch ???

Is die flyclutch ook verstelbaar ???

nee, delta clutch wel maar die is duurder.
hebo verstelbaar is een aanrader.

//edit//
nice pics :) precies de rox van een maat van me behalve dan die voetplaatjes, die vet zijn btw. alleen die zijkappen die bij jou zwart zijn zijn normaal toch gewoon grijs?

Originally posted by Joor
-De montage van de 17,5 t.o.v. de standaard 12 scheelt meestal rond de één pk. Dit verschil ga je sowieso merken.

-Multivar zorgt inderdaad voor een netter toerenverloop. Top zal op de minarelli ook wel iets schelen, de standaard vario is niet je van het.

-Het is: "Maakt het uit..."

1 pk ten opzichte van 12 mm? Is dit niet wat hoog gegrepen? Ik merkte dat hij iets harder doortrok, betere gasreactie... en vooral meer zuipen :)

Jah gewoon een multivar bestellen, of die van hebo, zou niet durven zeggen welke beter is... maar je gaat het zeker merken... met de juiste afstelling en een goede v snaar erbij is 110 op aerox teller beslist niet ondenkbaar... En tjah, die carburateur valt altijd te overwegen... Ik zou eerst een die andere vario monteren en kijken of je er tevreden mee bent? Hoe hard loopt het nu ongeveer dan?

grtz

Originally posted by B-100
nee, delta clutch wel maar die is duurder.
hebo verstelbaar is een aanrader.

//edit//
nice pics :) precies de rox van een maat van me behalve dan die voetplaatjes, die vet zijn btw. alleen die zijkappen die bij jou zwart zijn zijn normaal toch gewoon grijs?

..:: OFFTOPIC::..
Die kapjes zijn standaard idd grijs ... maar vond ze in het mat-zwart mooier staan bij het geheel ... en kon ze voor een zacht prijsje kopen :p

..:: ONTOPIC ::..
B-100 ... Hoeveel zuipt je rox nu ???

Originally posted by hebo-aeroxje
Jah gewoon een multivar bestellen, of die van hebo, zou niet durven zeggen welke beter is... maar je gaat het zeker merken... met de juiste afstelling en een goede v snaar erbij is 110 op aerox teller beslist niet ondenkbaar... En tjah, die carburateur valt altijd te overwegen... Ik zou eerst een die andere vario monteren en kijken of je er tevreden mee bent? Hoe hard loopt het nu ongeveer dan?

grtz

Teller gaat maar tot 80 ...
Hij gaat 90 op autoteller ... tot bijna 95 op een lang recht stuk ...

vind ik wel vrij behoorlijk als je alleen andere uitlaat hebt ... maarja ... ze raden die S2 aan als zeer goede uitlaat voor std. setup ... dus verwachtte wel zoiets ...
maar het optrekken kan/moet nog veel beter ... daarom ben ik van plan deze veranderingen te doen ...

Originally posted by XZcute

..:: OFFTOPIC::..
Die kapjes zijn standaard idd grijs ... maar vond ze in het mat-zwart mooier staan bij het geheel ... en kon ze voor een zacht prijsje kopen :p

..:: ONTOPIC ::..
B-100 ... Hoeveel zuipt je rox nu ???

verschil met 12 mm is niet zo erg groot hoor, ik stond toch al 2 keer per week bij de pomp :'(

Teller gaat maar tot 80 ...
Hij gaat 90 op autoteller ... tot bijna 95 op een lang recht stuk ...

vind ik wel vrij behoorlijk als je alleen andere uitlaat hebt ... maarja ... ze raden die S2 aan als zeer goede uitlaat voor std. setup ... dus verwachtte wel zoiets ...
maar het optrekken kan/moet nog veel beter ... daarom ben ik van plan deze veranderingen te doen ...
maar je teller draait wel verder hoor :) ik reed pas met me teller vertikaal naar beneden, was dan weliswaar liggend, maar toch :)

Ja , hij draait verder ... ook verticaal ... maarja , je kan er dan moeilijk een getal op plakken ... het valt me ook op dat die niet zoveel afwijkt ...

Waaruit concludeer je dat? Omdat hij niet veel afwijkt bij een autoteller?

idd. ik zal asap wel ff een digiteller fixen, of als boyd die van hem, ff monteerd dan ga ik wel daarnaast rijden dan weten we ongeveer hoeveel die afwijkt.

maargoed nu weer ontopic:
aan topicstarter: al spulletjes besteld/gekocht???

Kmoet ze nog bestellen bij scootparts ... maar wou eerst effe weten of het wel iets uithaalde ... en dat weet ik nu dus :p

Nu nog wachten tot men maatje weet wat die gaat bestellen ... kunnen we verzendingskosten delen ...

Deze mag van mijn part dicht ...

Tnx voor de reacties

Back