Nmnm

New Member
Heb mijn Vespa iget 2020 euro-4 pas tweedehands gekocht van de eerste eigenaar met volledig onderhoud geschiedenis en 15xxx km maar wel met 1x val schade (dat heeft hij toen gefixt en de scooter kreeg een volledig schade herstel).

Sinds dag één al trok de scooter traag op maar dacht er niks van een aantal dagen en km later heb ik er voor gekozen om de scooter op te voeren met een THNDR ecu, malossi multivar, malossi lichtfilter slang en een nieuwe v-snaar.

Maar hij gaat echt niet dan 45 km per uur op een recht stuk weg (wind mee en tegen) en trekt ook niet goed op zoals hij hoort.

Heb hem toen naar een scooter garage gebracht voor controle en omdat de scooter olie lekte die bij de luchtfilter terecht kwam (dat kwam door de kleppendeksel) maar dat is schoon gemaakt en gefixt, heb toen gelijk maar een nieuwe voorband der op gezet, maar hij ging maar niet harder.

De garage had gezegd dat het misschien aan de uitlaat lag maar dat kan toch niet bij een iget scooter (hij heeft ook nieuwe rollen, v-snaar, ecu en luchtfilter slang geprobeerd)?

Weet iemand toevallig aan wat het ligt of wat er veranderd moet worden?
 
Advertisement - register to remove this

Heb hem toen naar een scooter garage gebracht voor controle en omdat de scooter olie lekte die bij de luchtfilter terecht kwam (dat kwam door de kleppendeksel)
Heeft de scooterzaak ook gelijk de kleppen gesteldnu hij toch bezig was met het kleppendeksel?

(hij heeft ook nieuwe rollen, v-snaar, ecu en luchtfilter slang geprobeerd)?
Een snelle ECU of gewoon een bromecu en welke zit nu in je scooter?

en km later heb ik er voor gekozen om de scooter op te voeren met een THNDR ecu, malossi multivar, malossi lichtfilter slang en een nieuwe v-snaar.
V-snaar van de originele maat of iets anders?

heb toen gelijk maar een nieuwe voorband der op gezet,
Misschien ook een nieuwe achterband zetten... ;)

Weet iemand toevallig aan wat het ligt of wat er veranderd moet worden?
Heeft de scooterzaak ook de ECU uitgelezen of brandt je motormanagementlampje in het dashboard?
 
Heeft de scooterzaak ook gelijk de kleppen gesteldnu hij toch bezig was met het kleppendeksel?
Ja als het goed is wel
Een snelle ECU of gewoon een bromecu en welke zit nu in je scooter?
Brom ecu met powercommander. Maar de garage monteur heeft een thunder ecu geprobeerd met en zonder powercommander maar niks werkt
V-snaar van de originele maat of iets anders?
Origineel en malossi geprobeerd
Misschien ook een nieuwe achterband zetten... ;)

Achterband is nog pas vervangen

Heeft de scooterzaak ook de ECU uitgelezen of brandt je motormanagementlampje in het dashboard?
Nee geen ene lampje brandt tijdens het rijden
 
als er olie van het kleppendeksel naar het luchtfilter gaat, is dat vaak een teken dat de motor òp is: ik zou klepseals en zuiger+veren laten nakijken/vervangen indien nodig.
en me afvragen of die kilometerstand wel klopt.
 
Als hij bij het testrijden al voor geen moer wegtrekt ver van injectie wegblijven, dacht je of werd je wijs gemaakt dat dit zo hoorde? Niet dat een iget echt snel is (heb m ook) maar als er iets niet klopt zou je dat toch wel kunnen merken. Ik begrijp je verhaal niet zo goed omdat je zelf aangeeft dat hij vanaf dag 1 al niet goed liep. En als je de top niet haalt weet je al helemaal dat er wat mis is. Nu heb je waarschijnlijk inmiddels.1/4e van de nieuwprijs in een tweede handsje gestoken die niet deugt.

je kan nog eens proberen om een flesje kleppenreiniger in zijn geheel bij de tank in te gooien om te zien of dit helpt en navragen wat de garage nou voor je gedaan heeft. Klepjes stellen filtertje nakijken , variorollen en geleiders, zou je dan als deugende monteur toch zowieso moeten checken met deze symptonen.

En kan het aan de uitlaat liggen, nou ben ik geen expert maar lijkt met me dat hij refereert naar de lamdasonde sensor die op e4 aanwezig is. en als die niet goed werkt kan dat er mee te maken hebben ja.
 
Last edited:
Back
Top