Gy6 valt uit bij gas geven

Freejay

Member
Hoii, ik ben onlangs bezig geweest met een chinees scootertje te maken, en dat ging me vrij goed af. Uiteindelijk toen de scooter liep had ik nog een aantal problemen namelijk: carburateur lekte, kleppen moesten nog gesteld worden etc...
Ik heb vandaag mijn kleppen gesteld(inlaat 0.10 en uitlaat 0.15) en hierna de carburateur uit elkaar gehad om het probleem te onderzoeken. Ik heb hieruit geen conclusie kunnen trekken buiten het feit dat ik denk dat het slangetje lekte van de benzine. De carburateur zag er nog perfect schoon uit en heb eigenlijk alles uit elkaar gehaald bij de carburateur. Nu is mijn probleem wat ik eerst niet had voor de kleppen stellen en carburateur eraf halen dat als ik gas geef dat dan mijn scooter een dip krijgt, de stationairschroef en luchtstelschroeven hebben hier weinig toevoeging aan omdat ik dit al heb geprobeerd en niks verbeterd. Waar kan dit aan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind je kleppen erg ruim staan, inlaat meestal 0.05-0.07 en de uitlaat op 0.08-0.1 mm, maar of dat jou dip probleem is?
Zou misschien aan de rolletjes kunnen liggen met platte kanten.
 
Ik vind je kleppen erg ruim staan, inlaat meestal 0.05-0.07 en de uitlaat op 0.08-0.1 mm, maar of dat jou dip probleem is?
Zou misschien aan de rolletjes kunnen liggen met platte kanten.
Aan de rollen ligt het niet want ik had de kleppen gesteld en de carburateur uit elkaar gehad en erna kreeg ik dit probleem, hierbuiten weet ik ook niet eena de maten voor een gy6 ik heb heel vaak gehoord 010 en 015 maar voor gy6 vindt ik het niet
 
Alle China scooters zijn voorzien van een 50cc 4-takt motorblok, dit blok wordt GY6 (139qmb) genoemd. Deze motorblok onderdelen zijn allemaal hetzelfde. Dus ook mijn RL50 is een GY6 en die stel ik dus in volgens het service boek dat hier
staat in NL

Post automatically merged:

Heb je het blok wel op tijd gezet voor het stellen?
 
Post automatically merged:

Alle China scooters zijn voorzien van een 50cc 4-takt motorblok, dit blok wordt GY6 (139qmb) genoemd. Deze motorblok onderdelen zijn allemaal hetzelfde. Dus ook mijn RL50 is een GY6 en die stel ik dus in volgens het service boek dat hier
staat in NL

Post automatically merged:

Heb je het blok wel op tijd gezet voor het stellen?
Ik heb de kleppen al opnieuw gesteld op die waardes, er is geen verschil. Zit het probleem in de carburateur?
 
Spruitstuk nog in orde? Geen scheuren of zo?

Zit het spruitstuk goed op de carb.?

Zit de Luchthuis slang goed op de carb.?

Test eens op vacuüm! Vacuüm kraan van de tank nog in orde?

Over dat laatste heb ik hier op het forum al wat geschreven. FF zoeken dus hoe je de vacuüm kunt testen.
 
Spruitstuk nog in orde? Geen scheuren of zo?

Zit het spruitstuk goed op de carb.?

Zit de Luchthuis slang goed op de carb.?

Test eens op vacuüm! Vacuüm kraan van de tank nog in orde?

Over dat laatste heb ik hier op het forum al wat geschreven. FF zoeken dus hoe je de vacuüm kunt testen.
Ja ik denk dat het in die richting zit qua valse lucht... ik heb het benzine kraantje vervangen en de carburateur eraf gehad, ik heb niet veel ervaring met een carburateur dus ik zal de carburateur van mijn scooter afhalen en alles heel goed bekijken en uiteindelijk heel goed monteren. Ik had dit probleem eerst niet voordat ik de carburateur rraf had gehaald dus hier moet ik even aandacht aan geven.
 
Aan de rollen ligt het niet want ik had de kleppen gesteld en de carburateur uit elkaar gehad en erna kreeg ik dit probleem, hierbuiten weet ik ook niet eena de maten voor een gy6 ik heb heel vaak gehoord 010 en 015 maar voor gy6 vindt ik het niet
0.10 en 0.15 is voor piaggio niet voor chinees.

In een andere handleiding vond ik waardes die er meer erop lijken: 0.06 en 0.08 koud.

Sommige zeggen ook 0.05 en 0.10.. Maar ik weet dat 0.10 bij warme motor dat die uit gaat vallen op de uitlaat klep. en 0.05 lijkt me wel iets te strak op de inlaat.
 
0.10 en 0.15 is voor piaggio niet voor chinees.

In een andere handleiding vond ik waardes die er meer erop lijken: 0.06 en 0.08 koud.

Sommige zeggen ook 0.05 en 0.10.. Maar ik weet dat 0.10 bij warme motor dat die uit gaat vallen op de uitlaat klep. en 0.05 lijkt me wel iets te strak op de inlaat.
Ik heb net een manual gelezen en daar in staat: valve gap in (0.05) en valve gap ex (0.05)
 

Attachments

  • Screenshot_20200606-103638_Drive.jpg
    Screenshot_20200606-103638_Drive.jpg
    149.6 KB · Views: 13
0.05 en 0.05 kan nooit. Aangezien de uitlaat zijde veel warmer word door de uitlaat gassen. Uitlaat zijde zal dan altijd ruimer moeten staan.

en 0.05 en 0.06 is amper verschil.
 
0.05 en 0.05 kan nooit. Aangezien de uitlaat zijde veel warmer word door de uitlaat gassen. Uitlaat zijde zal dan altijd ruimer moeten staan.
Ik kan er hier niet veel meer van maken dan wat hier staat, dit is een manual voor een 4 stroke gy6 precies wat ik heb. Hoe zouden ze dan moeten staan?
 
 
Merk je het verschil van 0.02? Ik heb namelijk geen voelermaatjes van 0.06 en 0.08 en heb gedaan dat 0.05 er redelijk makkelijk doorpast maar 0.10 er niet onder past. Zo kom je ongeveer op 0.07 uit.
 
Naar mijn beleving kan je beter een voeler maatje uit China halen die een veel lagere schaal verdeling hebt. Word het stellen een koud kunstje.

Voeler maatjes van 0.02 , 0.03, 0.04, 0.05, 0.06, 0.07, 0,08, 0.09, 0.10 enz.

Stop je er eentje van 0.05 er tussen.. En als 0.06 past is het goed, past 0.07 dan iets strakker zetten tot je aan 0,06 komt.
Zelfde voor de uitlaat klep. Beginnen bij 0.07 en zorgen dat 0.08 past en 0.09 niet.

Je hebt ongeveer een tolerantie van 0.02 dus niet perse erg als de inlaat op 0.05 of 0.07 staat.
 
Naar mijn beleving kan je beter een voeler maatje uit China halen die een veel lagere schaal verdeling hebt. Word het stellen een koud kunstje.

Voeler maatjes van 0.02 , 0.03, 0.04, 0.05, 0.06, 0.07, 0,08, 0.09, 0.10 enz.

Stop je er eentje van 0.05 er tussen.. En als 0.06 past is het goed, past 0.07 dan iets strakker zetten tot je aan 0,06 komt.
Zelfde voor de uitlaat klep. Beginnen bij 0.07 en zorgen dat 0.08 past en 0.09 niet.

Je hebt ongeveer een tolerantie van 0.02 dus niet perse erg als de inlaat op 0.05 of 0.07 staat.
Bedankt voor deze informatie, ik heb ondervonden dat de kleppendeksel olie lekt tussen de pakking door, is dit een probleem waardoor de scooter het moeilijk kan hebben?
 
Back
Top