Gy6 start niet.

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal.
Ik heb een nieuw blok op me v clic gezet wegens kapotte krukas.
Op het nieuwe blok heb ik wel de oude 80 cc gezet.
Maar nu wil hij niet starten. Hij heeft 2 seconden gestart maar nu wil die niet meer aan.
Dit heb ik al gedaan.
Bougie gecheckt vonkt.
Krijgt benzine.
Compressie is er.
Maar hij wilt gewoon niet aan de bougie word telkens nat.
Kleppen gestelt
0.10 in en uit.
Heeft de 80 cc altijd goed mee gelopen
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij is het mij nooit gelukt om met een 0.10 / 0.10 een Gy6 blok goed startend te krijgen.

Zet hem op de uitlaat normaal liever een beetje strakker. En zeker nog strakker op de inlaat.

Heb vrij recent 0.05 eens geprobeerd op mijn kisbee blok (niet startend) maar gewoon kleppen gesteld..
Merkte dat bij 0.05 dat het toch best wel strak stond en speling amper waar te nemen is.

Dus zelf zou ik hem toch eerder op 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat stellen.. (schijnt zelfs het advies van kymco te zijn)

Overigens heb ik die waardes niet zelf verzonnen, maar ben die eens tegen gekomen in een andere china gy6 blok manual.

Voor de rest is het gewoon belangrijk dat de maat sproeier en de afstelling van de carburateur goed klopt.



Het kan best zijn dat 0.10 / 0.10 wat peugeot aanraad niet voor het oude type hevelbrug is maar voor de nieuwere type wat na 2013 erop gezet is. (die versie die vast in de cilinderkop gegoten is.)
 

Attachments

Last edited:
choke gecontroleerd ?
Choke werkt.
volgens mij is het mij nooit gelukt om met een 0.10 / 0.10 een Gy6 blok goed startend te krijgen.

Zet hem op de uitlaat normaal liever een beetje strakker. En zeker nog strakker op de inlaat.

Heb vrij recent 0.05 eens geprobeerd op mijn kisbee blok (niet startend) maar gewoon kleppen gesteld..
Merkte dat bij 0.05 dat het toch best wel strak stond en speling amper waar te nemen is.

Dus zelf zou ik hem toch eerder op 0.06 inlaat en 0.08 uitlaat stellen.. (schijnt zelfs het advies van kymco te zijn)

Overigens heb ik die waardes niet zelf verzonnen, maar ben die eens tegen gekomen in een andere china gy6 blok manual.

Voor de rest is het gewoon belangrijk dat de maat sproeier en de afstelling van de carburateur goed klopt.



Het kan best zijn dat 0.10 / 0.10 wat peugeot aanraad niet voor het oude type hevelbrug is maar voor de nieuwere type wat na 2013 erop gezet is. (die versie die vast in de cilinderkop gegoten is.)
Dat vond ik dus zo raar ik heb mijn 80 cc altijd op 0.10 in en 0.10 uit gedaan en werkte altijd super. Nu staat die op 0.5 in en 0.10 uit.
Komt omdat mijn voelermaatjes maar met stappen van 5 gaan helaas. Nu is het zo hij start elektrische binnen 2 sec en met kick wel 5 keer kicken.
 
Moet je een chinees voelermaatje kopen.. Die gaan gewoon op 0.04 , 0.05, 0.06 t/m zeker 0.15

Kan je hem veel fijner afstellen. Verschil tussen 0.06 en 0.07 is dan zeker te merken met afstellen.
Daarnaast gebruik ik ook zo`n afstel tool. Een hele kleine mini draai is al genoeg of het wel of niet past.

Als de benzine er is, start die meestal in 1 keer.


Daarnaast heb ik ook eens met 0.10 op de uitlaat gereden.. Reed wel.. Maar als de motor erg heet word ga je sneller kans krijgen dat de motor uit wilt vallen.. Ze je hem iets strakker heb je dat niet.
 
Moet je een chinees voelermaatje kopen.. Die gaan gewoon op 0.04 , 0.05, 0.06 t/m zeker 0.15

Kan je hem veel fijner afstellen. Verschil tussen 0.06 en 0.07 is dan zeker te merken met afstellen.
Daarnaast gebruik ik ook zo`n afstel tool. Een hele kleine mini draai is al genoeg of het wel of niet past.

Als de benzine er is, start die meestal in 1 keer.


Daarnaast heb ik ook eens met 0.10 op de uitlaat gereden.. Reed wel.. Maar als de motor erg heet word ga je sneller kans krijgen dat de motor uit wilt vallen.. Ze je hem iets strakker heb je dat niet.
Dan zal ik daar eens voor kijken als ik me salaris weer heb. Dus jij raad aan de inlaat op 0.7 te zetten?
 
Back
Top