Gy6 retro

woutF

New Member
Hallo ik heb pas retro scooter (modeana bella 50) gekocht. hij kwam binnen rijden. Ik heb de vsnaar, vliegwiel, vario, kickstart ronsel en drukveer vervangen. Ook heb ik de oude benzine eruit gehaald om de vacuüm pomplos te draaien. Filter daar aan schoon gemaakt terug gedaan nieuwe euro 98 er in nieuw filter waar het pijltje van naar de carb punten. Benzine krijgen. Hij gaat rond maar slaat niet aan. Hoor het graag als iemand mij kan helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een vonk , wordt de bougie nat , heb je genoeg compressie , kleppen gesteld . En je moet best een tijdje starten om de vlotterkamer vol te krijgen . Je kunt ook aan de vacuum leiding van de kraan zuigen , om zo de vlotterkamer vol te krijgen .
 
Ik heb paar keer gekickt en met remrieniger in het lucht filter gespoten ging hij aan en liep hij bij half gas viel hij uit
Post automatically merged:

Heb vonk het is 100% brandstof probleem
 
Ik raad je aan een nieuwe carburateur te monteren, vaak zijn interne kleine kanalen verstopt waardoor jij geen idee hebt of hij nou wel of niet goed benzine krijgt. Koop gelijk het merk Keihin en dan 19mm voor iets meer power. Check gelijk je inlaatpakkingen voor vacuum lekkages en check al je vacuumleidingen naar benzinepomp en benzineslang naar je carb. Zuig aan de vacuumslang die op je inlaatmanifold zit en kijk of er mooi benzine uit de slang komt naar je carb.

Daarna kan je andere zaken gaan testen.
1: Compressie: Als je geen echte meter hebt kan je vaak via de kickstart al voelen of je wel goede tegendruk krijgt. Als deze laag is vervang zuiger en veren en slijp gelijk je kleppen opnieuw in.
2: Vonk: Haal je bougie eruit en controleer of je een mooie heldere vonk hebt. Zo niet, check CDI, Stator schoon maken of vervangen, Pickup coil of je bobine. (LET OP, soms krijg je een mooie vonk maar loopt hij toch niet goed. In mijn laatste geval was het toch de bobine) Vaak is het de CDI de boosdoener.

Succes !
 
Ik raad je aan een nieuwe carburateur te monteren, vaak zijn interne kleine kanalen verstopt waardoor jij geen idee hebt of hij nou wel of niet goed benzine krijgt. Koop gelijk het merk Keihin en dan 19mm voor iets meer power. Check gelijk je inlaatpakkingen voor vacuum lekkages en check al je vacuumleidingen naar benzinepomp en benzineslang naar je carb. Zuig aan de vacuumslang die op je inlaatmanifold zit en kijk of er mooi benzine uit de slang komt naar je carb.

Daarna kan je andere zaken gaan testen.
1: Compressie: Als je geen echte meter hebt kan je vaak via de kickstart al voelen of je wel goede tegendruk krijgt. Als deze laag is vervang zuiger en veren en slijp gelijk je kleppen opnieuw in.
2: Vonk: Haal je bougie eruit en controleer of je een mooie heldere vonk hebt. Zo niet, check CDI, Stator schoon maken of vervangen, Pickup coil of je bobine. (LET OP, soms krijg je een mooie vonk maar loopt hij toch niet goed. In mijn laatste geval was het toch de bobine) Vaak is het de CDI de boosdoener.

Succes !
Dat lijkt me nog al erg kort door de bocht want hij kwam rijdend binnen daarom vindt ik het raar dat hij het nu niet meer doet
Post automatically merged:

Dan zou je de carb moeten reinigen , ook even kijken of de vlotterbak vol zit met benz
Moet hij dan helemaal uit elkaar? Of gedeeltelijk?
 
Kijk normaal start je bij de basis. 1: Benzine 2: Vonk 3: Lucht. dat zijn de basis elementen noodzakelijk.

Kijk even als je een tijd gestart hebt of de bougie nat is, dat is de indicatie dat je wel benzine in de cilinder krijgt.
Je volgende stap is checken of je vonk goed is, test ook eventueel met andere bougie of cdi. Maak vaak mee dat deze twee lijken te werken maar toch niet goed.
Je vacuum en vacuumslangen kunnen het volgende probleem zijn.
Je moet ze toch 1 voor 1 af gaan.
 
Klopt maar het is toch gek dat hij rijdend binnen kwam dingen vervangen en hij doet het niet meer lijkt mij raar dat de cdi, bougie opeens kapot is
 
Dat hij niet meer wil dus gewoon normale(orginele) carb er op vonk proberen andere bougie dan cdi. En kijken of de bougie nat is is dat goed te zien bij 4takt? Hoeft dus geen brandstof probleem te zijn?
Post automatically merged:

Geloof mij, heb heel veel scooters in verhuur en dit gebeurt heel vaak
Of moet er echt hele nieuwe carb op?of eerst cdi bougie proberen en kleppen stellen heeft dat nog zin? Of maakt dat niet uit
 
Back
Top