Retro gy6 72cc

Gino81

Kymco people 72cc
Goedemorgen!
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een 72cc monteren op mijn retro scooter uit 2012.
Kreeg net mijn 72cc cilinderkop met lange 69mm kleppen binnen en later vandaag de cilinder.
Mijn vraag is of het dan verstandig is om ook gelijk een nieuwe 69mm tuimelaarsbrug te kopen of de oude gebruiken die er nog wel goed uit ziet. Zal foto’s plaatsen. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    200.8 KB · Views: 23
  • image.jpg
    image.jpg
    184.9 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    148.4 KB · Views: 22
  • image.jpg
    image.jpg
    213 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    229.8 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Het grootste probleem met al die Chinese namaakrommel voor zogezegd al GY6 motorblokken is bij het vervangen van de cilinderkop naar een 72 cc kop,dat die kleppen allemaal onder een verkeerde hoek staan bij die imitaties zodat zelfs bij gebruik van de originele nokkenas brug,de regelvijzen voor de klepspeling onder een hoek staan i.p.v mooi vlak op zijn klepsteel zoals bij de originele kop het geval. Gevolg is tikkende kleppen en knallen in de uitlaat omdat men die maar niet correct kan afregelen gewoon omdat het pas-vlak regelvijs en pas-vlak klepsteel niet mooi waterpas staan op elkaar in rust maar dus onder een duidelijk zichtbare hoek(zie foute foto). En het ligt niet aan een verkeerde keuze 64 mm of 69 mm tuimelaars want zijn de juiste. Gewoon die namaak Chinese rommel waarbij men het niet nauw neemt met de juiste hoeken van de klepstelen in zijn cilinderkop tegenover de nokkenas brug met hun tuimelaars. Ik kan het weten na alles al geprobeerd ,gewoon originele kop en nokkenas brug erop.
hakenbreekwerk.jpg

nee, je moer en stelschroef verstellen met een waterpomptang en een beitel, dat zal werken. :(
die stelbout heeft een bol raakvlak met de klepsteel en de hoek màg niet vlak zijn op het punt waar je 'm stelt, anders staat ie er juist dwars op op het punt dat ie de klep helemaal opent. als je deze zelfde stelbout nou eens bekijkt op het punt dat ie de klep maximaal indrukt, zou hij op het andere uiterste punt van de bolling moeten staan.
 
Last edited:
Back
Top