Retro gy6 72cc

Gino81

Kymco people 72cc
Goedemorgen!
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een 72cc monteren op mijn retro scooter uit 2012.
Kreeg net mijn 72cc cilinderkop met lange 69mm kleppen binnen en later vandaag de cilinder.
Mijn vraag is of het dan verstandig is om ook gelijk een nieuwe 69mm tuimelaarsbrug te kopen of de oude gebruiken die er nog wel goed uit ziet. Zal foto’s plaatsen. Alvast bedankt!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    200.8 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    184.9 KB · Views: 20
  • image.jpg
    image.jpg
    148.4 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    213 KB · Views: 19
  • image.jpg
    image.jpg
    229.8 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Ik heb op mijn revisie exact dezelfde spullen gebruikt en de oude brug erop gezet. Hij loopt niet, maar volgens mij zijn de kleppen wel goed afgesteld. Laat maar weten hoe het bij jou gaat. Wellicht loop je tegen dezelfde issues aan haha
 
Km stand is trouwens 7000km.
Ben eerste eigenaar sinds 2012 maar heeft een vastloper gehad en een vriend van mij had een nieuwe krukas erop gezet. Daarna nog even gereden maar uiteindelijk een paar jaar geschorst. En vorige jaar de scooter weer rijdend laten maken omdat hij niet meer wou starten na al die jaren.
Post automatically merged:

Ik heb op mijn revisie exact dezelfde spullen gebruikt en de oude brug erop gezet. Hij loopt niet, maar volgens mij zijn de kleppen wel goed afgesteld. Laat maar weten hoe het bij jou gaat. Wellicht loop je tegen dezelfde issues aan haha
Ik hoop het niet, zou erg jammer zijn..
Misschien toch beter gelijk een nieuwe bestellen.
Had jij ook zonder dat sls systeem gedaan?
Dit is nu zonder maar er zat wel een sls kop op bij mij alleen niet aangesloten, en had je wel nieuwe bougie gebruikt
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    142.1 KB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    244.2 KB · Views: 22
Last edited:
Km stand is trouwens 7000km.
Ben eerste eigenaar sinds 2012 maar heeft een vastloper gehad en een vriend van mij had een nieuwe krukas erop gezet. Daarna nog even gereden maar uiteindelijk een paar jaar geschorst. En vorige jaar de scooter weer rijdend laten maken omdat hij niet meer wou starten na al die jaren.
Post automatically merged:


Ik hoop het niet, zou erg jammer zijn..
Misschien toch beter gelijk een nieuwe bestellen.
Had jij ook zonder dat sls systeem gedaan?
Dit is nu zonder maar er zat wel een sls kop op bij mij alleen niet aangesloten, en had je wel nieuwe bougie gebruikt
Ik heb ook een retro (IVA Venti) met SLS, alleen dit SLS-systeem zat nog weer buiten het blok om. Ik heb dezelfde kleppendeksel gebruikt, daar was niks mis mee. Bij mij (ik heb ff geen foto) zit er nog een losse slang op het SLS-gedeelte, dus ik heb zegmaar een niet-sls kleppendeksel en een wel-sls kleppenhuis.

Ik vermoed dat mijn kleppen wel gewoon werken, gezien ik wat benzine heb toegevoegd via de inlaat en er wel iets ontstak (bougie zit natuurlijk achter de klep, dus de klep is open gegaan). Bougie moest ik wel vervangen, van de oude was zo ongeveer niks meer over op de kop.

Kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht dat je de oude brug wel kan gebruiken. Lijkt mij niks anders aan een nieuwe brug nml. Scheelt toch weer een tientje.
 
Ja idd zorg dat de kop klopt met de tuimelaar.
Even een andere vraag: ik heb 2 72cc cilinders maar ze hebben allebei een andere soort zuiger.
Weet iemand welke dat zijn en welke ik het best kan monteren op een standaard kop. De 1 is ook wat holer en heeft een kleinere kop en de andere heeft een iets langere kop en platter
 

Attachments

  • AB8EA5FA-5255-4001-8B04-C3DA51310E51.jpeg
    AB8EA5FA-5255-4001-8B04-C3DA51310E51.jpeg
    183.8 KB · Views: 23
  • 1183E671-9924-4495-A923-1DDD93011058.jpeg
    1183E671-9924-4495-A923-1DDD93011058.jpeg
    137 KB · Views: 21
  • DC7DB66A-339E-4DA4-A963-5533696E4F6F.jpeg
    DC7DB66A-339E-4DA4-A963-5533696E4F6F.jpeg
    176.6 KB · Views: 23
Goedemorgen!
Ik ga waarschijnlijk dit weekend een 72cc monteren op mijn retro scooter uit 2012.
Kreeg net mijn 72cc cilinderkop met lange 69mm kleppen binnen en later vandaag de cilinder.
Mijn vraag is of het dan verstandig is om ook gelijk een nieuwe 69mm tuimelaarsbrug te kopen of de oude gebruiken die er nog wel goed uit ziet. Zal foto’s plaatsen. Alvast bedankt!
voor zover ik weet monteren de meeste mensen die een 72cc monteren op zon blokje gewoon de originele cilinderkop terug. anders wordt de compressie te laag. heb er zelf geen ervaring mee maar heb gehoord dat er vaker mensen tegen dat probleem zijn aangelopen
 
voor zover ik weet monteren de meeste mensen die een 72cc monteren op zon blokje gewoon de originele cilinderkop terug. anders wordt de compressie te laag. heb er zelf geen ervaring mee maar heb gehoord dat er vaker mensen tegen dat probleem zijn aangelopen
In mijn geval mooi kloten, gezien ik een 72cc kop besteld heb. Mijn oude kop is helaas niet meer te gebruiken. Zal vast geen probleem zijn, toch?
 
In mijn geval mooi kloten, gezien ik een 72cc kop besteld heb. Mijn oude kop is helaas niet meer te gebruiken. Zal vast geen probleem zijn, toch?
Ik heb inmiddels mijn 72cc kop terug gestuurd en een standaard kop gekocht die morgen of vrijdag binnenkomt vanwege de reacties erover hier op het forum zoals keeway al zei. Maar ik heb ook gelezen dat er wel mensen hier zijn die met de 72cc cilinder+kop rijden zonder problemen.
Ik wil het toch eerst met standaard kop proberen en kon een complete set kopen.
Post automatically merged:

Er zijn ook nog verschillende zuigerkoppen zoals ik nu heb, geloof dat je met een bollere kop op de zuiger betere compressie heb op een 72cc kop
Heb verder ook nog geen ervaring ermee vandaar dat ik graag de boel wil monteren:D
 
Last edited:
Goedemorgen Ik heb de scooter uiteindelijk aan gekregen maar ik hoor een ploffend/knetterend geluid bij de uitlaat dus heb die eraf gehaald en de ronde pakking ertussen gezet omdat ik dacht dat dat het was. Maar ik hoor het nog steeds heeft iemand een idee? Misschien kleppen te strak gezet? Heb boven 0.05 en onder 0.10
 
Goedemorgen Ik heb de scooter uiteindelijk aan gekregen maar ik hoor een ploffend/knetterend geluid bij de uitlaat dus heb die eraf gehaald en de ronde pakking ertussen gezet omdat ik dacht dat dat het was. Maar ik hoor het nog steeds heeft iemand een idee? Misschien kleppen te strak gezet? Heb boven 0.05 en onder 0.10
Kleppen te strak zou kunnen. Ik heb 0.10/0.10, totaal geen problemen. Misschien die setting eens proberen
 
Post automatically merged:

ter informatie ik heb geen spruitstukpakking gebruikt omdat ik die niet had, ga wel 1 halen. verder is de uitlaat niet nieuw maar maakte bij vorige cilinder niet dit geluid
 
Last edited:
uitlaatpakking is nieuw, bij onderste tuimelaar voelde ik wel een beetje spelling als ik het beweeg en boven niet. dat zou het geluid misschien verklaren, overigens is ook die nieuw...
 
Back
Top