vds-tuning
New Member
Hoi.
Heb hier een euro 2'tje kisbee.
Carb standaard.
Koppeling standaard.
Met gasreductie. Is gewoon een simpele EGR klep in de Autowereld.
Variorollen vervangen door een "hs" High Speed, maar originele teruggeplaatst omdat dit bijna geen effect had.
Zit nu terug op 7.5gr rolletjes gaat ie net geen 85. Alles wat onder is van rolletjes gaat ie trager.
En alles wat hoger is heeft ie veel te veel moeite om in gang te geraken. Is mijn ervaring ermee.
Volledig otgrensde cdi, enkel is de cilinder vervangen door een 70cc blokje....
Nu wordt dit blok veeeeel te heet.
Je ruikt echt de olie die ie naar buiten smijt als die stationair draait.
Heb al geprobeerd de kleppen bij te regelen van 0.10 in 0.10 uit naar 0.8 in en 0.10 uit. Standaard korte kleppen.
Dit geeft dan idd minder hitte doordat er minder vulling is en betere uitlaat.
Maar dan rijdt ie zo tam.
Ook geeft die lichte scheetjes van volgas naar ralantie "geen gas", dus lijkt mij een onstekingsprobleem? Pops zijn benz zeggen ze hier wel, wel leuk maar ook nie gezond.
Slechte onsteking kan leiden tot warmloop.
Daardoor ook de kleppen afgesteld. Is iets beter maar niet weg met de afstelling 0.10 uit 0.08 in.
Standaard onsteking. Standaard vleigwiel met ontgrenzde cdi...
Nergens "voorlopig" lekkages, maar aan dit heet tempo zal er snel iets misgaan. Keeringen kunnen smelten. Lagers kunnen te heet worden. Kleppen kunnen doorbranden. Vario kan overhitten met als gevolg de riem die gewoon verpulverd of in stukken vliegt enz...
Mss afstelling carb en die beetje rijker zetten voor de afkoeling??
Andere cilinderkop met grotere kleppen?
Iemand idee hoeveel vulling die normaal moet hebben
Betere afkoeling zal leiden tot betere prestatie motor en langere levensduur.
Nota dit is geen brommer dat op de weg rijdt. Is een tuning project voor metings.
Heb hier een euro 2'tje kisbee.
Carb standaard.
Koppeling standaard.
Met gasreductie. Is gewoon een simpele EGR klep in de Autowereld.
Variorollen vervangen door een "hs" High Speed, maar originele teruggeplaatst omdat dit bijna geen effect had.
Zit nu terug op 7.5gr rolletjes gaat ie net geen 85. Alles wat onder is van rolletjes gaat ie trager.
En alles wat hoger is heeft ie veel te veel moeite om in gang te geraken. Is mijn ervaring ermee.
Volledig otgrensde cdi, enkel is de cilinder vervangen door een 70cc blokje....
Nu wordt dit blok veeeeel te heet.
Je ruikt echt de olie die ie naar buiten smijt als die stationair draait.
Heb al geprobeerd de kleppen bij te regelen van 0.10 in 0.10 uit naar 0.8 in en 0.10 uit. Standaard korte kleppen.
Dit geeft dan idd minder hitte doordat er minder vulling is en betere uitlaat.
Maar dan rijdt ie zo tam.
Ook geeft die lichte scheetjes van volgas naar ralantie "geen gas", dus lijkt mij een onstekingsprobleem? Pops zijn benz zeggen ze hier wel, wel leuk maar ook nie gezond.
Slechte onsteking kan leiden tot warmloop.
Daardoor ook de kleppen afgesteld. Is iets beter maar niet weg met de afstelling 0.10 uit 0.08 in.
Standaard onsteking. Standaard vleigwiel met ontgrenzde cdi...
Nergens "voorlopig" lekkages, maar aan dit heet tempo zal er snel iets misgaan. Keeringen kunnen smelten. Lagers kunnen te heet worden. Kleppen kunnen doorbranden. Vario kan overhitten met als gevolg de riem die gewoon verpulverd of in stukken vliegt enz...
Mss afstelling carb en die beetje rijker zetten voor de afkoeling??
Andere cilinderkop met grotere kleppen?
Iemand idee hoeveel vulling die normaal moet hebben
Betere afkoeling zal leiden tot betere prestatie motor en langere levensduur.
Nota dit is geen brommer dat op de weg rijdt. Is een tuning project voor metings.