Gy6 Keerring blijft lekken

Michapicha

Remmen Is Angst
Beste,

Na het volledig reviseren/opbouwen van het gy6 10 inch blok van mijn vriendin blijft de krukaskeerring achter de vario lekken.
Alles in het blok op de vertanding na (9,325 ratio ligt in de kast) is er nieuw ingegaan.
Na het herbouwen begon de keerring aan variozijde te lekken, nieuwe keerring ingezet, half uur tot 1 uur niet lekken. Daarna was het probleem weer terug. 4 keerringen geprobeerd, waarvan 2 Naraku keerringen en 2 groene OEM ringen.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Lekt niet veel, maar toch na elke keer wegzetten 5/6 druppels onder de achterkant van het carter. (Olie loopt achter de carterkap tot het laagste punt en drupt er dan uit.)

Heeft nooit teveel of te weinig olie ingezeten of dergelijke. Keerringen niet verkeerd geïnstalleerd.
Zou het dan toch de nieuwe RMS krukas zijn waarvan misschien de diameter van de as een fractie te klein is ofiets?

Laat alle mogelijke oorzaken maar weten, meeste heb ik al gehad. Maar beter iets dan niets.

Gr.
 
Advertisement - register to remove this

is de carter ontluchting in orde ? niet dat hij druk opbouwt in het blok.
Ook een mogelijkheid is dat de keerring ingelopen is in de krukas , of is deze ook vernieuwd ? Voel dan eens of je op de krukas waar de ring loopt , of daar een groef inzit .
 
Carterontluchting op de kleppendeksel is tiptop in orde, als die loopt kun je aan t einde van die nippel/slangetje op de nippel de druk voelen van elke slag naar beneden.
Keerring is ook niet ingelopen, is een splinternieuwe krukas en 4 verschillende (nieuwe) keerringen geprobeerd en bij elke nieuwe keerring krukas gecontroleerd.
Gezien de dikte van t carter daar waar de krukas erdoorheen komt, was er ruimte voor 2 keerringen, dus dat ook geprobeerd. Zelfs dan lekte er nog olie tussen de krukas en de keerringen door.
Vandaar mijn vermoeden dat het aan de krukas ligt, gezien het feit dat deze van RMS is en niet van Naraku of OEM oid.
Wil binnenkort sws een Naraku heavy duty in dat blok leggen omdat er een 52mm cilinder op zit met 52mm kop met grotere kleppen (23mm inlaat en 17 uitlaat ten opzichte van 16 en 13 origineel).
 
Beste,

Na het volledig reviseren/opbouwen van het gy6 10 inch blok van mijn vriendin blijft de krukaskeerring achter de vario lekken.
Alles in het blok op de vertanding na (9,325 ratio ligt in de kast) is er nieuw ingegaan.
Na het herbouwen begon de keerring aan variozijde te lekken, nieuwe keerring ingezet, half uur tot 1 uur niet lekken. Daarna was het probleem weer terug. 4 keerringen geprobeerd, waarvan 2 Naraku keerringen en 2 groene OEM ringen.
Iemand enig idee waar dit door kan komen? Lekt niet veel, maar toch na elke keer wegzetten 5/6 druppels onder de achterkant van het carter. (Olie loopt achter de carterkap tot het laagste punt en drupt er dan uit.)

Heeft nooit teveel of te weinig olie ingezeten of dergelijke. Keerringen niet verkeerd geïnstalleerd.
Zou het dan toch de nieuwe RMS krukas zijn waarvan misschien de diameter van de as een fractie te klein is ofiets?

Laat alle mogelijke oorzaken maar weten, meeste heb ik al gehad. Maar beter iets dan niets.

Gr.

keerringen wel op de juist diepte erin gezet? ( sommige mensen doen iets te voorzichtig, en laten blijkt dat deze te ondiep is geplaatst. en dus dieper mocht zitten.

Weet je zeker dat de stomp van de krukas aan de vario kan wel recht draait en geen wobbel heeft met draaien? Daardoor kan de keerring ook door kapot gaan.

Anders wat vet in de binnen zijde van de keerring smeren zodat die niet droog op het metaal zit van de krukas.

Weet je zeker dat de olie lek van de krukas keering komt en niet van een lekke voetpakking (deze pakking is zeer belangrijk, als deze beschadigd is kan de boel olie gaan lekken)
 
keerringen wel op de juist diepte erin gezet? ( sommige mensen doen iets te voorzichtig, en laten blijkt dat deze te ondiep is geplaatst. en dus dieper mocht zitten.

Weet je zeker dat de stomp van de krukas aan de vario kan wel recht draait en geen wobbel heeft met draaien? Daardoor kan de keerring ook door kapot gaan.

Anders wat vet in de binnen zijde van de keerring smeren zodat die niet droog op het metaal zit van de krukas.

Weet je zeker dat de olie lek van de krukas keering komt en niet van een lekke voetpakking (deze pakking is zeer belangrijk, als deze beschadigd is kan de boel olie gaan lekken)
Keeringen zitten op juiste diepte inderdaad.
Krukas is ook gwn in balans EN recht.
Vet zat/zit uiteraard op de keerringen.
En ja ik weet zeker dat dat het lek is. Vrij duidelijk als je het tussen de keerring en krukas uit ziet komen :). Rest van het blok is kurkdroog. Pakkingen tussen carterdelen, voetpakking, koppakking etcetc.
 
Zit denk ik niks anders op dan een andere krukas proberen.
Of het ding eruit halen en kijken of je oneffenheden ziet.
Of anders in een draai bank die kant van de krukas met een heel fijn water schuur papiertje nabewerken.
Misschien is de stomp (waar die door de keerring komt iets dikker, waardoor er meer stress op de binnenkant van de keering komt) en daardoor sneller weg slijt en een lekkage ontstaat.
 
Back
Top