RICHTLIJN omdat het bij mij zo werkt; Onze 4-taktjes 72cc met sproeier 80, 80cc met sproeier 85 en 100cc, sproeier 88. Controleer de eerste ritten de bougiekleur, (licht-) grijs betekent te schraal mengsel en vraagt om grotere sproeier. Ook al rijd hij snel, hij wordt te heet.
Dikke slang tussen luchtfilter en carb controleren op aanwezigheid van vernauwing.
Een 4-takt scooter verbrandt benzine in een kamer gesloten door kleppen, een uitlaat is bij een 4-takt passieve afvoer van gassen en staan geheel los van prestaties.
Dikke plasticen pakking tussen carb en cilinder ruimer vijlen tot diameter cilinderkop terwijl je er wel voor zorgt dat de rubberen afsluit ring intact blijft.
Zoek naar je luchtschroef en stel hem af na een ritje van uw werk naar huis. Dit is zoo makkelijk maar belangrijk! Daarna ff stationair netjes.
Gewoon de bottleneckjes wegnemen dus.
Bij mijn 80, 100, 115 en 120cc's zet ik er een kop op met inlaat 20mm en uitlaat 23 mm diameter kleppen en een A9 nokkenas.
Rijdt vibratievrij en zuiniger dan 49cc op sproeier 78.
Groet,