GY6 80cc problemen

Status
Not open for further replies.

TomKlerks2209

Tjoening
Hallo,
Ik ben nieuw hier en weet ook vrijwel niks van scooters dus alvast mijn excuses :)

Ik heb mijn cilinder laten vervangen door mijn vader van 50cc tot 80cc, nu zijn hierbij een aantal probleempjes boven water gekomen:

1: De carburateur maakt "plop"-geluidjes als je het gas open doet.
2. Geef je te veel gas maakt ie een "Bleeeehhhh" geluid en versliest hij zijn kracht waardoor die (als je gas blijft geven) afslaat. Dit hebben we al geprobeerd te fixen door sproeier 83 te vervangen tot een 90, maar dit heeft bijna niet geholpen.

Ik zal als ik tijd heb snel een video maken hoe het klinkt.
Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,

Tom Klerks


Scooterspecificaties:
Merk: Senzo SP50
Motorblok: GY6 139QMB 80cc
Trek/drukveren: Standaard
Uitlaat: Origineel met 2 extra gaten erin geboord
Inlaat: Luchtfilter is eraf gesloopt
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan hem er zo weer op zetten maar dan blijven de problemen stand houden. Denk zelf dat het door mijn uitlaat kan komen die nogsteeds standaard is..
 
RICHTLIJN omdat het bij mij zo werkt; Onze 4-taktjes 72cc met sproeier 80, 80cc met sproeier 85 en 100cc, sproeier 88. Controleer de eerste ritten de bougiekleur, (licht-) grijs betekent te schraal mengsel en vraagt om grotere sproeier. Ook al rijd hij snel, hij wordt te heet.
Dikke slang tussen luchtfilter en carb controleren op aanwezigheid van vernauwing.
Een 4-takt scooter verbrandt benzine in een kamer gesloten door kleppen, een uitlaat is bij een 4-takt passieve afvoer van gassen en staan geheel los van prestaties.
Dikke plasticen pakking tussen carb en cilinder ruimer vijlen tot diameter cilinderkop terwijl je er wel voor zorgt dat de rubberen afsluit ring intact blijft.
Zoek naar je luchtschroef en stel hem af na een ritje van uw werk naar huis. Dit is zoo makkelijk maar belangrijk! Daarna ff stationair netjes.

Gewoon de bottleneckjes wegnemen dus.

Bij mijn 80, 100, 115 en 120cc's zet ik er een kop op met inlaat 20mm en uitlaat 23 mm diameter kleppen en een A9 nokkenas.

Rijdt vibratievrij en zuiniger dan 49cc op sproeier 78.

Groet,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top