grotere carb?

Desloper

Well-Known Member
mijn setup op zip 2000 ac:

70cc malossi sport AC
malossi kevlar snaar
sporty inleg filtertje 8)
12mm stnd dellortho
(sproeier 88 )
onbegrensde stnd uitlaat.
"op zip 25 vertanding"
voor de rest is alles onveranderd behalve ;iets lichtere rollers

scoot rijd nu ongeveer 60@teller, maar wil hem nog iets harder laten lopen zonder de stnd uitlaat te vervangen,
nu is me aangeraden om met een 17.5 of zelfs 19mm carb te proberen
maar ik twijfel ofdat daar wel de meeste winst in zit!?

iemand suggesties over de groter carb of evt. veranderingen?
 
Advertisement - register to remove this

Zit aardig wat winst in kwa lopen zeg maar. Ik heb op mijn aerox deze setup:

DR70
17,5
Metrakit SP uitlaat
Malossi Fly Clutch

Ik reed eerst met 12mm rond en reed wel mooi. Maar toen ik die 17,5 er op gooide reed hij stuk mooier en trok beter op en zijn top ging ook weer wat omhoog.

Ik vind het zeker aan te raden een grotere carb op die setup.
 
als je afstelling verder stnd is op lichtere rollers na, zou ik wel aan blauwe trekveertjes en een gele drukveer gaan denken...
zou wellicht schelen in je trekkracht
 
ik zou een andere vertanding nemen?

Momenteel rijd ik nu een malossi sport 70 en sito+ en nog wat spul. Ik heb daar een tijdje een 12 op gehad en dat liep heerlijk! vorige week 17,5 derop trekt wel wat harder maar was imo niet echt de moeite.
 
Ik heb hier nog gele koppelings veertjes liggen. is dat ongeveer vergelijkbaar?
drukveer ga ik van de week even testen

maar wat voor carb zou ik nemen? zit te denken aan 19mm van malossi
of is dat te groot voor deze setup?
 
damn, haal je maar 60 op de teller met 70cc?:s
hoe doe je dat?:p

Nja, of je een verschil tussen 12 en 17.5 zult voelen is niet echt te zeggen, elke setup/scoot reageert anders.

Met mijn DR70op vertikaal voelde ik maar een klein verschil tussen 12 en 17.5 dellorto, ging bijna even hard :p
 
damn, haal je maar 60 op de teller met 70cc?:s
hoe doe je dat?:p

Nja, of je een verschil tussen 12 en 17.5 zult voelen is niet echt te zeggen, elke setup/scoot reageert anders.

Met mijn DR70op vertikaal voelde ik maar een klein verschil tussen 12 en 17.5 dellorto, ging bijna even hard :p

komt door die korte vertanding in zip25 blokje en de stnd uitlaat dit wist ik maar wil gewoon in elk toerengebied meer power. ding trekt nu al wheelies bij gasgeven tot 20 km/u
 
:p
nja, je betaald iig véél teveel gewoon omdat hij dan van "malossi" is.
het blijft gewoon een Dellorto met een kleine aanpassing van malossi.
maarja je ziet wel.

als ik in jouw plaats was en ik wil m sneller doen rijden steek ik gwn de originele vertanding erin en je doet 90 ofzo :)

die 17.5 zal btw bijna niks schelen in snelheid, mss beetje in trekkracht, met zo'n korte vertanding moet je ook geen snelheid verwachten he.
 
zoveel scheeld het niet in prijs 17,5 van malossi was in de aanbieding bij easyparts was zelf nog een paar euro goedkoper als een 17.5 dellortho;)

het gaat mij niet zozeer om de top 65 a 70 @teller is hard zat maar gewoon veel trekkracht en dat het gewoon wat beter rijd.

iig bedankt voor jullie reacties!(Y)
 
Back
Top