Grote carburateur

Janvh06

New Member
Ik heb recent een 70cc cilinder en een nieuwe uitlaat onder mn Turbho RL50 4t gelegd. Nu gaat hij niet harder dan 50 (voorheen 70). Standaard zit er volgens mij al een 18,5 mm carb op, gaat het met de topsnelheid helpen om een grotere carb erop te zetten bijv 24 mm.
 
Advertisement - register to remove this

kan jij dan eens uitleggen hoe het verschil tussen de ene en de andere 70 cc viertakt dan ontstaat?
bij een tweetakt heb je te maken met verschil in plaatsing en grootte van poorten. bij een viertakt is het gewoon een dichte buis.
 
kan jij dan eens uitleggen hoe het verschil tussen de ene en de andere 70 cc viertakt dan ontstaat?
bij een tweetakt heb je te maken met verschil in plaatsing en grootte van poorten. bij een viertakt is het gewoon een dichte buis.
Mm hier heb je gelijk in, was vergeten dat er bij 4takt geen grotere poorten etc bij komt.
2takt 70ccs hebben wel hele grote verschillen qua portmapping etc
 
Mm hier heb je gelijk in, was vergeten dat er bij 4takt geen grotere poorten etc bij komt.
2takt 70ccs hebben wel hele grote verschillen qua portmapping etc
inderdaad, en bij een viertakt wordt de "beademing" geregeld door kop, kleppen en nokkenas.. als dat de standaard 50 cc kop is, heeft een grotere carburateur weinig zin lijkt mij. (volgende vraag: ìs de kop de standaard 50 cc kop, of is die ook voor een 70 cc?)
 
Back
Top