Grootlicht doet het wel dimlicht niet

Jan1234

New Member
Als ik mijn scooter aanzet gaat het grote licht gelijk aan, terwijl de schakelaar op dimlicht staat. Als ik de schakelaar dan op groot licht zet gaat het licht uit, maar het lampje op het dashboard brandt wel.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?
Post automatically merged:

Als ik mijn scooter aanzet gaat het grote licht gelijk aan, terwijl de schakelaar op dimlicht staat. Als ik de schakelaar dan op groot licht zet gaat het licht uit, maar het lampje op het dashboard brandt wel.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?
Het is trouwens een Piaggo zip 4t met als bouwjaar 2021
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je al een nieuwe lamp geprobeerd ? Kan het zijn dat je nu het dimlicht voor grootlicht aanziet , aangezien het blauwe lampje wel goed werkt , en deze aangesloten zit op de draad van het groot licht
 
Wat voor lamp zit erin? Want de persoon boven je kan je op dat gebied (electronisch) meer dan genoeg vertellen.

Zit daar een origineel BA20D in? Hier staat een zip 4T uit '22 met een led erin waar je het grootlichtschakelaar kan inschakelen maar het geeft maar 1 lichtbeeld. Wel een verdomd goed lichtbeeld. Grootlicht doet dus niets als je het inschakeld.
 
Wat voor lamp zit erin? Want de persoon boven je kan je op dat gebied (electronisch) meer dan genoeg vertellen.

Zit daar een origineel BA20D in? Hier staat een zip 4T uit '22 met een led erin waar je het grootlichtschakelaar kan inschakelen maar het geeft maar 1 lichtbeeld. Wel een verdomd goed lichtbeeld. Grootlicht doet dus niets als je het inschakeld.
Gewoon een standaard zip koplamp, en nee de lamp gaat uit als ik groot licht inschakel.
Post automatically merged:

Ik heb zelf nergens aangezeten of dingen verander aan mijn lamp dus ik denk niet dat dat het kan zijn
 
je kan de lamp eruit halen , en dan in de bol kijken , meestal kun je zien of er een gloeidraad doorgebrand is . Heb zelf ook wel eens gehad dat een doorgebrand gloeidraadje kortsluiting veroorzaakte , omdat het een vals contact maakte in de bulb . Zou eens beginnen met de lamp eruit te halen en kijken , of vervangen .
 
Back
Top