Grootlicht doet het, dimlicht niet.

absxnt

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een zip (sp look) 4t 2v uit 2017. Het grootlicht doet het bij deze scooter wel maar het dimlicht niet. Ik heb zelf geen ervaring of expertise in het repareren van scooters. Mijn vraag is : waar kan het aan liggen en kan ik het zelf repareren of zou ik er beter naar een scooter dealer mee gaan?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal,
Ik heb een zip (sp look) 4t 2v uit 2017. Het grootlicht doet het bij deze scooter wel maar het dimlicht niet. Ik heb zelf geen ervaring of expertise in het repareren van scooters. Mijn vraag is : waar kan het aan liggen en kan ik het zelf repareren of zou ik er beter naar een scooter dealer mee gaan?
Is je scooter opgevoerd? Kan zijn dat er dan te veel stroom wordt opgewekt en de lampjes dus doorbranden.
 
Er zitten 2 gloeispiraaltjes in je halogeenlampje, een voor dimlicht en de ander voor grootlicht. Vanaf de buitenkant door je koplamp kun je dit (vaak) niet of slecht zien. Dus even voor dashboardkap eraf zodat je bij de fitting kan komen, eruit draaien en kijken of een van die gloeispiraaltjes is/zijn doorgebrand. Je kan dit ook horen als je het halogeenlampje snel heen en weer schudt bij je oren. Zie onder;
 
EO7GpaE.gif


Het is zo dat je een duplo lamp hebt, dim en grootlicht zit in dezelfde lamp.
Als een van de spiralen gesprongen en/of gebroken is, werkt 1 van de 2 niet meer!
Hetzij dim of groot licht, even controleren ofdat de spiralen heel zijn.
 
Er zitten 2 gloeispiraaltjes in je halogeenlampje, een voor dimlicht en de ander voor grootlicht. Vanaf de buitenkant door je koplamp kun je dit (vaak) niet of slecht zien. Dus even voor dashboardkap eraf zodat je bij de fitting kan komen, eruit draaien en kijken of een van die gloeispiraaltjes is/zijn doorgebrand. Je kan dit ook horen als je het halogeenlampje snel heen en weer schudt bij je oren. Zie onder;
zou als dit het probleem is, het lampje vervangen genoeg zijn om hem te maken?