Groot probleem denk ik...

Robzorz

Woeiii
Hee, een paar maanden geleden heb ik me rolletjes vervangen, toen heeft een vriend van me tijdens het erop zetten van de vario dat inlegsterretje met die 5 (of 6) uitsteekseltjes wat zegmaar in je koelvinnen zit laten vallen, hij is toen doormidden gebroken maar ik heb hem met me domme kop er toch maar in gedaan. Hij (Yamaha Aerox) reed toen even goed totdat ik steeds langzamer ging rijden en van die gekke storrende en aanlopende geluiden hoorde, het bleek dus dat dat inlegsterretje wat doormidden was gebroken gaan ronddraaien is in me koelvinnen met gevolg dat alles aanliep en dat het gewoon ronduit gaar was x|. Ik heb toen nieuwe koelvinnen en zo`n ringetje gekocht op Euroscooters.nl.

Maar nu het probleem, aan zegmaar de voorkant van het inlegsterretje is het helemaal weggeslepen en zegmaar de krukas, en daarmee bedoel ik die pin waarop je de vario op schuift (die pin heeft van die uitsteeksels waar je je vario dan opschuift) is helemaal weggeslepen door het ronddraaien van die koelvinnen dus nu kan ik hem er sowieso niet goed meer opzetten omdat het nu los zit, ook lijkt het nu wel alsof ik me zuiger me cilinder in hoor gaan en wat lekker in de cilinder voegen loopt te maken.

Wordt dit nu een nieuwe krukas en vario of is er iets anders wat ik kan doen? Die kant van de krukas waar je je vario opschuift is gewoon helemaal dol zegmaar.

Ik weet trouwens niet zeker of dat bij je krukas hoort waar je de vario opschuift zegmaar:*

Even een fototje van het inlegtsterretje wat ik bedoelde:
URL]

Linkje ervan voor als de foto niet werkt:
http://www.euroscooters.nl/shop/borgplaat-inlegster-koelvin-minarelli-scooters-p-1466.html
 
Advertisement - register to remove this

:|Nou, dat is dus flink kut.

Is een krukas verwisselen moeilijk, ik weet het, het is een hoop werk met je blok splitsen enzo maar me broer die hier ook op het forum zit zegt dat je je krukas er heel moeilijk zelf in kan zetten en dat ik het beter bij 3BR kan laten doen (wat om de hoek zit:p). Iemand suggesties hiervoor, ik weet hoe het allemaal moet alleen kan ik het beter laten doen dan?
 
Als je het allemaal weet niet,
Zaterdag zelf ook nog eentje gedaan.
het is alleen lastig omdat er zoveel verschillende dingen zijn,
de een zegt in de vriezer de ander weer niet.
Hoe ik het doe is ,neem aan dat je carter dan al leeg is,
stap 1
Lagers om krukas heen tikken met een bus op de binneste ring.

stap 2
Lange carterdeel heet stoken, GOED HEET is erg belangrijk.
Je spuug moet er vanaf sissen zeg maar. gewoon lekker heet stoken,verfbrander,gasbrander of bakken of iets. Ik gebruikte zoon verf fohn

Stap3
krukas in lange carter deel plaatsen moet er zo in vloepen beetje duwen meschien echt niet veel tot helemaal niks,

Stap4
Kleine carter helft heet stoken grote helft is al weer wat afgekoeld.
vloeibaare pakking op het grote carter helft smeren Plus pasbussen er in die twee busjes.

Stap5
Pakt het kleine hete carter deel (Met handschoenen of iets)
Plaats hem op het groter carterdeel en dat de lager in het kleine carter deel gaat,
Moet ook heel soepel er in gaan gewoon niks geen gehamer of geram!

Stap6
Alle bouten aan de onstekings kant Kruislings vast draaien,
Meestal loopt je krukas dan al soepel en soms kan je hem nog wat centreeren,
moer op krukas einde en dan wat tikken aan bijde kante geven om hem wat te centreren.

Zo doe ik het altijd en is nog niet fout gegaan.
Als je carters maar goed heet zijn en niet ze er in gaat rammen of iets.
alleen met de lagers er om heen slaan heb ik een hamer gebruikt.
Werk altijd NETJES EN SCHOON en neem gewoon je tijd.
Correct me if im wrong!
zelf even beschreven gr
 
Als je het allemaal weet niet,
Zaterdag zelf ook nog eentje gedaan.
het is alleen lastig omdat er zoveel verschillende dingen zijn,
de een zegt in de vriezer de ander weer niet.
Hoe ik het doe is ,neem aan dat je carter dan al leeg is,
stap 1
Lagers om krukas heen tikken met een bus op de binneste ring.

stap 2
Lange carterdeel heet stoken, GOED HEET is erg belangrijk.
Je spuug moet er vanaf sissen zeg maar. gewoon lekker heet stoken,verfbrander,gasbrander of bakken of iets. Ik gebruikte zoon verf fohn

Stap3
krukas in lange carter deel plaatsen moet er zo in vloepen beetje duwen meschien echt niet veel tot helemaal niks,

Stap4
Kleine carter helft heet stoken grote helft is al weer wat afgekoeld.
vloeibaare pakking op het grote carter helft smeren Plus pasbussen er in die twee busjes.

Stap5
Pakt het kleine hete carter deel (Met handschoenen of iets)
Plaats hem op het groter carterdeel en dat de lager in het kleine carter deel gaat,
Moet ook heel soepel er in gaan gewoon niks geen gehamer of geram!

Stap6
Alle bouten aan de onstekings kant Kruislings vast draaien,
Meestal loopt je krukas dan al soepel en soms kan je hem nog wat centreeren,
moer op krukas einde en dan wat tikken aan bijde kante geven om hem wat te centreren.

Zo doe ik het altijd en is nog niet fout gegaan.
Als je carters maar goed heet zijn en niet ze er in gaat rammen of iets.
alleen met de lagers er om heen slaan heb ik een hamer gebruikt.
Werk altijd NETJES EN SCHOON en neem gewoon je tijd.
Correct me if im wrong!
zelf even beschreven gr
Hmm, ik denk dat ik me blokje dan maar gewoon bij 3BR breng en hem erin laat zetten voor 20 euro. Toch nog bedankt voor je uitleg, ik heb er wel wat aan:winner:
 
maak niet uit , ook al kost het meer , een krukas erin zetten is 1 , maar het goed en netjes doen is 2..

een revisie moet goed gebeuren , en heel vaak word het niet 100% goed gedaan omdat mensen DENKEN dat ze het zo even doen , en dat dus gewoon doen ,maar de kleine aandachtspuntjes worden vaak vergeten , wat dus juist belangrijk is.
 
Back
Top