groot of klein probleem, koelvloeistof in de carborateur?

Jerom Elbersen

Well-Known Member
Scooter: speedfight 2 2005
setup: origineel, yasuni R zonder prop en grotere vario-ring

Mijn probleem is dat mijn scooter ermee uitscheed tijdens het rijden, alsof de bougiedop los zat(eerder gehad). Maar dat was niet, toen heb ik samen met een vriend van mij de bougie losgemaakt en schoongmaakt(miss was die vuil geworden) en weer gestart en daarna viel die weer uit. Toen we de carborateur los gingen draaien kwam er koelvloeistof uit, al voordat die eraf was. Nou is mijn vraag is dit een grote reparatie, of kan ik het zelf maken(ik heb niet erg veel verstand van scooters dat geef ik al meteen toe) Waar zit het probleem denken jullie? En hoe hoog zullen de kosten zijn ongeveer bij garage/ voor onderdelen?

Mvg, Jerom
 
Advertisement - register to remove this

Een lc (watergekoeld) scooter heeft origineel vaak ook carberateur verwarming.

Er lopen vanaf de cilinderkop 2 slangetjes naar de carberateur waar kvs door heen stroomt. Waarschijnlijk is er eentje afgegaan.


Wat je moet doen is dus het slangetje er terug op doen en er een slangklemmetje of oventueel een tyrap eromheen te doen zodat die niet meer los schiet.
Als dat gebeurd is moet je het kvs weer bijvullen.
Even laten lopen met dop eraf. Wss gaat die dan bubbelen. Je moet de kvs steeds bij blijven vullen tot die uitgebubbeld is. Ongeveer tot MAX vullen (staat op je reservoir)
 
Back
Top