Tommatje
New Member
Hi,
Mijn Vespa LX50 4t brom heeft bij t optrekken een dipje, bij +/- 30 km/u trekt ie kortstondig niet lekker door, valt iets terug in toeren, en na een seconde “klimt” ie daar weer uit en trekt ie vloeiend door tot de top (originele cdi begrenst). Ook vanuit stilstand tot aan die 30 km/u komt ie prima van z’n plek af. Enkel dat dipje halverwege is hinderlijk.
Nu zie (en voel) ik twee groeven in de variateur. Zie foto. Kan dat de oorzaak zijn? Rolletjes/V-Snaar/geleiders 1000KM geleden nog vervangen dus dat sluit ik eigenlijk uit. Snap ook niet waarom er twee groeven zijn, wellicht is t ooit een snor geweest? Of zijn die groeven origineel en zoek ik spijkers op laag water?
Ik dacht zelf een eerste instantie aan de koppeling. Maar lijkt me dat als die versleten is hij vooral vanuit stilstand al niet lekker zou moeten trekken en niet enkel specifiek rondom een bepaalde snelheid?
Mvg Tom
Mijn Vespa LX50 4t brom heeft bij t optrekken een dipje, bij +/- 30 km/u trekt ie kortstondig niet lekker door, valt iets terug in toeren, en na een seconde “klimt” ie daar weer uit en trekt ie vloeiend door tot de top (originele cdi begrenst). Ook vanuit stilstand tot aan die 30 km/u komt ie prima van z’n plek af. Enkel dat dipje halverwege is hinderlijk.
Nu zie (en voel) ik twee groeven in de variateur. Zie foto. Kan dat de oorzaak zijn? Rolletjes/V-Snaar/geleiders 1000KM geleden nog vervangen dus dat sluit ik eigenlijk uit. Snap ook niet waarom er twee groeven zijn, wellicht is t ooit een snor geweest? Of zijn die groeven origineel en zoek ik spijkers op laag water?
Ik dacht zelf een eerste instantie aan de koppeling. Maar lijkt me dat als die versleten is hij vooral vanuit stilstand al niet lekker zou moeten trekken en niet enkel specifiek rondom een bepaalde snelheid?
Mvg Tom