goeie manier om je remmen te ontluchten :)

Julez

Julezrulez
Ik ben vandaag 4 uur bezig geweest met mijn remmen, waarvan ik 2 uur bezig ben geweest met het ontluchten van mijn remmen. Ik had de search gebruikt en de stappen gevolgd die ik vond. Niets werkte.
Dus ik samen met mijn opa denken hoe we dat nou es konden oplossen. We moesten iets hebben dat vacuum zoog. Nou stofzuiger, te krachtig, te groot. We vroegen het aan mijn oma, en die kwam met het beste idee ooit!
Namelijk: http://www.northernbrewer.com/pics/fullsize/vacuvin.jpg

Binnen een minuutje waren we klaar!

Oma's ideetjes zijn de beste ter wereld!!

Hoe het werkt:
Je sluit dat rubberen ding aan op je slangetje die je hebt aangesloten op je nippel op je rem. Je gaat met het witte ding lopen trekken. Iemand anders gaat met de rem pompen en vult het bij. Na een paar keer trekken komt er alleen nog olie uit en klaaaar is kees!
 
Advertisement - register to remove this

ja, maar als je die niet hebt, zoals ik:p

Maar ik vind het raar dat er staat op een howto dat je die stappen moet volgen, en dat het dus gewoon helemaal niet werkt? Ik heb eerst een uur gewoon gepomt, en daarna had ik op het forum gekeken en toen stond er;

nippel dicht,
paar keer pompen en dan ingedrukt houden,
nippel open,
even wachten,
nippel dicht en herhaal.

Dat hadden we dus nog een uur gedaan, maar het schoot niets op!
 
toevallig gisteren mijn voor rem vloeistof ook vervangen ,
wilde ook niet lukken maar nadat ik het rempotje had afgesloten met het dekseltje kreeg ik weer druk op de handel en kon ik het vloeistof vervangen ! zonder dat deksletje ging het niet !

peugeot buxy
 
moet willen , nog sterker , als het dekseltje erop zit kan het overtollige lucht niet meer weg.

het moet gewoon willen zonder deksel..

ontluchten is een kwestie van nadenken en op de juiste volgorde werken.
 
bij een brommer spuit ik het vanonder op.
heb zo een boostbottle van malossi (niet letterlijk maar hetzelfde princiepe)
hier zit olie in en zo duw je de lucht naar boven en is er direct nieuwe olie in.
werkt zeer proper.
een fles met een nippel in de dop werkt ook wel.
 
Back
Top