Goede 10-inch banden

Knientje

Well-Known Member
Iemand een tip welke band ik op mijn Chinees (die toch nog niet ZO slecht blijkt te zijn :p)
Maat is 3.50-10.
Reden: Vanmorgen blokkeerde mijn voorwiel op een nat wegdek, terwijl ik toch echt niet zo hard remde. Gelukkig kon ik er afspringen waardoor alleen de scooter viel en ik niet.
Ik steek dit toch echt op de Chinese OEM banden.
Dus ik wil er andere banden op.
Maar ik vind alleen een test van 12 inch-banden voor motorscooters en niet voor bromscooters met 10 inch-banden
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geleerd hoe te remmen :p. Motorrijbewijs :p 70% voor 30% achter ;)
Nou, antwoord 1 is er (mijn dank daarvoor). Michelin ML50
Nu nog wat andere antwoordjes afwachten: meeste stemmen gelden hè?
Edit: ik ben nu een beetje aan het googlen, maar overal staat buitenband bij. Ook bij die BRIDGESTONE ML50. Toch in elk geval op de site waar ik nu aan het kijken ben.
Mijn Chinees doet het tubeless.
 
Last edited:
ML50 is ook van bridgestone, niet van michelin.

Michelin Pilot City zijn ook fijne bandjes. Maar als je de ML50 in die maat kunt aankomen dan moet je die zeker kopen want dat zijn gewoon toppers. Heb er zelf ook altijd mee op straat gereden.
 
Ik heb ooit eens Sava's onder een van mijn vorige auto's gehad en die waren zeer zeker niet slecht.
Dat merk ken ik dus en neig dus eerder naar Sava's te kijken. Alleen eens kijken of de lokale brommerboer ze ook kan leveren (en monteren, ik heb twee rechtse duimen :()
 
ik neem aan dat er nu nog de originele banden omheen zitten, en deze zijn gewoon van bagger kwaliteit.
eigenlijk is elke aftermarket band al beter, dus ik zou me niet blindstaren op enkel sava's of ml50, wanneer ze deze niet kunnen leveren.

bridgestone, michelin, sava enz. hiervan zijn alle modellen al een verbetering voor je scooter
 
Back
Top