Aerox een goede daily drive?

Viggo janssen

New Member
Ik ga binnenkort mijn eerste scooter halen ik zit te twijfelen tussen aerox en zip ik rij rond 400 kilometer per maand ermee de redenen waarom ik een aerox liever wil omdat hij sneller is,persoonlijk vind ik een aerox mooier dan een zip en tegenwoordig rijden er heel veel Zips dus dan gaat het gevoel van een mooie scooter hebben wel weg maar ik heb gehoord dat een aerox sneller kapot gaat wat niet handig is aangezien het mijn daily drive word is het echt zo erg hoevaak een aerox kapot gaat of valt het wel mee? Dus bij deze wat raden jullie aan
 
Advertisement - register to remove this

Beide 2t dan?

Aerox is watergekoeld, (en remschijf achter) Zip meestal niet. Dat helpt natuurlijk wel een hoop.

Ze zijn naar mijn mening gewoon even betrouwbaar. Beide gewoon hartstikke goede blokken. Maar je moet er ook wel een beetje goed mee om gaan. Helemaal als je er snelle cilinders op zet etc. Goede olie gebruiken, niet meteen koud volle gas weg raggen, en gewoon onderhouden. Dan gaat het bij beide blokken lang goed, zelfs met snellere cilinders. Maar zoals ik al zei, betere koeling helpt natuurlijk een hoop. (als je er dan ook geen water in gooit oid):rolleyes:

Probleem met een Aerox (en ook de oudere Zipjes) is een goede vinden. Heeft ondertussen 20 eigenaren gehad, zijn er misschien 2 of 3 geweest die er voor gezorgd hebben, de rest hebben hem afgeragd.

Als je zelf niet handig bent zou ik ze eigenlijk niet aanraden. Helemaal niet als je betrouwbaar dagelijks vervoer nodig hebt.
 
Beide 2t dan?

Aerox is watergekoeld, (en remschijf achter) Zip meestal niet. Dat helpt natuurlijk wel een hoop.

Ze zijn naar mijn mening gewoon even betrouwbaar. Beide gewoon hartstikke goede blokken. Maar je moet er ook wel een beetje goed mee om gaan. Helemaal als je er snelle cilinders op zet etc. Goede olie gebruiken, en niet meteen volle gas weg raggen, en gewoon onderhouden. Dan gaat het bij beide blokken lang goed, zelfs met snellere cilinders. Maar zoals ik al zei, betere koeling helpt natuurlijk een hoop. (als je er dan ook geen water in gooit oid):rolleyes:

Probleem met een Aerox (en ook de oudere Zipjes) is een goede vinden. Heeft ondertussen 20 eigenaren gehad, zijn er misschien 2 of 3 geweest die er voor gezorgd hebben, de rest hebben hem afgeragd.

Als je zelf niet handig bent zou ik ze eigenlijk niet aanraden. Helemaal niet als je betrouwbaar dagelijks vervoer nodig hebt.
Oké dankjewel maar als ik een aerox haal word het 2t en een zip dan word het 4t
 
Ja, dat idee had ik eigenlijk al een beetje. Maar dan is het eigenlijk helemaal niet vergelijkbaar. Dan heb je het over een relatief oude 2 takt, die eigenlijk zo sportief mogelijk gebouwd is.
Maar, waar nu het grootste gedeelte van afgeragd is.

Of een relatief moderne 4 takt, waar vooral patsertjes op rond rijden. Ze zorgen altijd dat het er mooi uit ziet. Is het onderhoud ook zo belangrijk? Voor sommige vast wel, voor een hoop vast ook niet.

Als je betrouwbaar vervoer wil zou ik dan gewoon lekker op zoek gaan naar een Zip met goede historie.
 
Last edited:
Back
Top