Aerox wel de goede keuze?

Amersfoort1992

Well-Known Member
Goede avond.

Als eerste wil ik iedereen nog even een fijne kerst wensen en een gezond 2008!!
In het begin van het volgende jaar word ik 16 en mag om die reden van mijn ouders een scooter uitzoeken. Ik heb niet echt een prijslimit maar wil toch het liefste wel om/ en nabij de 2500 euro blijven en het liefste niet daarboven. Ik vind zelf de Yamaha Aerox een hele mooie scooter maar weet zelf vrij weinig over zijn geschiedenis. Ik wil graag zoveel mogelijk informatie over de scooter zodat ik in januari van het volgende jaar goed voorbereid ben als ik ga kijken bij de dealer. Ik hoop dat jullie mij de voordelen van deze scooter ten opzichte van anderen kunnen vertellen maar ook zeker de nadelen.Zo hoorde ik zelf van meerdere mensen dat de kappen van de Aerox van zeer lage kwaliteit waren en deze zelfs ook los trilden??

Alvast heel erg bedankt!

En ik hoop op veel goede informatie
 
Advertisement - register to remove this

ik heb zelf nu een aerox 2 jaar door broer gebruikt. nooit iets gemerkt van een los kapje (ja bij 1 van de z kappen is een schroefje los waar van denk het schroef draad stuk is ) en verder is hij motorisch ook super. ( nu kan alleen ik hem reviceren maar dat is na 2 jaar) dus ik zeg aerox is een top ding. maar miss is aprilia sr ook zo een ding. daar heb ik alleen geen ervaring mee

mvg

Q
 
Last edited:
Voordat je allerlei voor en nadelen wilt weten zou ik eerst eens naar een dealer gaan om er gewoon eens op te gaan zitten.
Ikzelf zit ivm lengte gewoon niet lekker op een aerox en kan er ook niet lekker op rijden.

Als je er zelf niet goed op kunt zitten zou ik sowieso al voor een andere scooter gaan kijken
 
ik heb zelf nu een aerox 2 jaar door broer gebruikt. nooit iets gemerkt van een los kapje (ja bij 1 van de z kappen is een schroefje los waar van denk het schroef draad stuk is ) en verder is hij motorisch ook super. ( nu kan alleen ik hem reviceren maar dat is na 2 jaar) dus ik zeg aerox is een top ding. maar miss is aprilia sr ook zo een ding. daar heb ik alleen geen ervaring mee

mvg

Q


Oke bedankt! Ik heb zelf wel veel ervaring met de aprilia sr (50 street) en moet zeggen dat die mij ook altijd zijn bevallen. Ik vind alleen persoonlijk een aerox er wat stoerder uitzien, waarbij de sr wat degelijker is naar mijn mening. Ik zal gewoon even alles van elkaar af moeten wegen en daarom is het juist fijn hier veel info te krijgen en andermans mening te horen.

Bedankt
 
Ik vind (persoonlijk) dat Aprilia met zijn scooters en brommers, wat netter kwa afwerking etz zijn! Als je lang ben, wat ik lees: 1,90cm dat is toch vrij lang, ik zelf met me 1,87cm vond dus geen lekker positie op een Aerox. Echte grote nadelen zie ik niet in een Aerox, is gewoon een goede scooter. Kwaliteit is gewoon goed, motorblok is prima. Maar toch spreek Aprilia mij meer aan (net gewoon alles wat netter) Sterkte met een beslissing maken :)
 
mag je niet van de dealer of een paar vrienden op hun scooter rijden? dan voel je het ook en dan maak je geen foute keuzes. dat is misschien wel de beste optie om daar eens voor rond te belle bij dealers. :)

succes verder

Q
 
opzich is een aerox erg mooi kwa looks en het minarelli blok rijdt ook heerlijk maar je ziet ze gewoon veels te veel tis niet echt orgineel als ik naar m'n werk toe rij zie ik gemiddeld 10 aeroxjes en das nog weinig


dan ga je hem toch orgineel maken. zoals wesly deed met zijn underseat. en nu op het engelse deel de aerox poland zijn achter kant ;) dus dat maakt niks uit. (bij mij op school staan nu ook bijna alleen maar schakels maar die maak je dan ook orgineel met iets. ;) ) je moet gaan voor hoe je rijd zit en ook de look maarja bijv. je kan wel heele mooie schoene kope maar als ze niet goed zitten en lopen doe je ze ook niet aan ;) dus ja.
 
ik heb zelf nu 3 jaar een sr 50.. met 2 van die ronde achterlichten, ik ben er zeer tevreden over nooit defecten gehad ofzo op de gebruikelijke dingen zoals lampje enz, gehad ik vind de sr fijner rijden als een earox, aerox trekt ineens naar links of rechts in een bocht sr stuurt lekker geleidelijk, motorisch (piaggo blok) vind ik ook super meer heb ik er niet over te zeggen
 
Ik heb zelf een aerox en vind het een prima ding, kappen en afwerking zijn meer dan goed alleen missen ze gewoon de puntjes op de i.
Niks mis mee dus.

Wel is de aerox niet echt een originele keuze, maar je moet natuurlijk kopen wat je mooi vind en als dat de aerox is gewoon DOEN.
 
ik heb zelf nu 3 jaar een sr 50.. met 2 van die ronde achterlichten, ik ben er zeer tevreden over nooit defecten gehad ofzo op de gebruikelijke dingen zoals lampje enz, gehad ik vind de sr fijner rijden als een earox, aerox trekt ineens naar links of rechts in een bocht sr stuurt lekker geleidelijk, motorisch (piaggo blok) vind ik ook super meer heb ik er niet over te zeggen

stuur jij dan? ik hang de bocht.

was ff off topic.
 
Voordele;
-rijd ENORM fijn!
-sterke voorvork
-sterke STANDAARD kappen
(deze laatste 2 kan 'k uit ervaring spreke, want ben overkop gegaan en in een weide gevloge .. alleen kretsen dat was 't)
-pracht van een motor
-kunt ge HELL laten gaan met weinig geld (als dit u intereseert)
Nadelen;
-nieuw = duur
-OOIT 1 schroef los getrilt (maar ik rij een +-100 mee, duz vind dit eigelijk wel vrij normaal, is na vastdraaie ook ALTIJD vast gebleven)
 
Ik doe ook wel even mijn ervaring posten :p

Voordelen:
- Rijd goed en went snel
- Goede voorvork, achtervering vind ik na verloop van tijd te soft worden.
- Mooi model (meer persoonlijk)
- Veel accessoires tekoop voor dit model
- Goed motorblok (mijne reed na 32.000km nog steeds perfect)

Nadelen:
- Voor lange mensen niet echt confortabel
- Niet echt voor mensen die het niet breed hebben en toch een scooter willen kopen.
- Iedereen rijd er bijna mee (haha)
- Als je langer dan 2uur achter elkaar rijd word het zadel toch wel pijnlijk. (Heb ook een keer 2uur op een runner gereden en daar had ik het niet..)

Extra:
Vind het een sportstuur beter rijden dan een orgineel stuur, maar dat is ook meer wat persoonlijks..
 
Mijn mening over aerox:

- Ziet er gewoon het mooiste uit
- Zijn veel dingen voor te kopen/ aan te veranderen, weet niet of je dat ooit van plan bent
- Heb niets gemerkt van slechte kwaliteit kappen

Erg origineel ben je er niet mee maar wat maakt dat uit je moet gewoon kopen wat je het mooste vind:) Ik ben ook nogal lang en ik vind mn aerox eigenlijk maar klote zitten maargoed er valt mee te leven
 
Okee mensen,, allemaal al heel erg bedankt voor jullie reacties. Wat ik op dit moment dus weet is dat:
* de aerox zit meestal voor langere mensen niet heel fijn, maar dit kan ik dus zelf even testen bij de dealer of vrienden uit de wijk.
* de aerox is motorisch goed en betrouwbaar, en ook de kappen zijn van prima kwaliteit.
* dat het een niet erg originele keuze is aangezien half nederland een aerox bezit haha.

Naja kijk, ik heb geen zin om hier het verwende kereltje uit te gaan hangen, maar geldproblemen hebben we niet echt. Er zijn ook nog een aantal andere redenen dat ik een scooter mag uitzoeken, en daarom hebben mijn ouders gezegd van '' zoek uit wat je mooi vind, de prijs komt later wel. Ik heb dus niet echt een limit, en wil gewoon een stoere betrouwbare scooter. En in dit geval sprak het uiterlijk van de aerox mij gewoon aan. Maar mochten jullie andere tips hebben op het gebied van scooters,, KOM MAAR OP;)!!
 
ik ben zelf 1.90 en heb geen probleem met me benen ofzo alles gaat prima:p

aerox is heel betrouwbaar en als je hem std laat bijna niet kapot te krijgen (als ik bekijk wat ik ermee heb gedaan in die 2 jaar) imo toch een van de mooste scooters ooit gemaakt.... lekker voor een aerox gaan vind ik
 
Ik ben de hele dag op pad geweest naar allemaal dealers. Ik heb er ook al ééntje gekozen die ik begin volgend jaar op kan halen. Ik heb de Gilera Runner 2008 versie genomen. Hij stond pas net een dag in die showroom en hij kon dus ook gelijk weer achter worden gezet haha. Iemand nog iets te melden over mij uiteindelijke beslissing? De titel is dan niet echt meer van toepassing maar toch.
 
Back
Top