Yamaha aerox maakt de ene keer wel toeren de andere keer niet

Wander

Well-Known Member
Mijn aerox als je hem direct start gemaakt hij gewoon goed toeren en al die dingen warm doet hij het ook alleen als ik dus veel toeren heb gemaakt kakt hij soms in als ik dan heel effe rustig rij en daarna weer volgas trekt maakt hij gewoon weer toeren en kakt op een gegeven moment weer in dus ik dacht dat dit probleem de bougie is met de verkeerde hittegraad ?
 
Advertisement - register to remove this

dan is het waarschijnlijk een probleem met je ontsteking. Ik ben helemaal niet handig met electronica, maar ik zou beginnen met een nieuwe bougie. Als dat niet helpt zou iemand anders moeten helpen
 
Zit er al wel in sproeier 70. Zit er al in maar het gekke is dat hij soms heel lang verzuipt en dan ineenkeer een powerband heeft van hier tot Afrika
Hoe heb je getest welke sproeier je nodig hebt? Prop uit de uitlaat is altijd een te grootte sproeier gebruiken zodat je merkt dat je scooter echt inhoudt met volgas, dan telkens een kleinere monteren tot hij niet meer inhoudt dan heb je de juiste. Ook is de afstelling bij tweetakt allemaal veel gevoeliger eigenlijk moet je ook je rolletjes etc veranderen zonder prop. Maar goed de juiste sproeier is het belangrijkste en is het dan niet opgelost Carb schoonmaken.

Ik heb veel rare dingen gehad met tweetakt motoren en een vervuilde carb de ene keer wel volgas de andere keer niet. uitvallen bij gas geven. Of uitvallen bij warm worden. Carb kan veel veroorzaken. Is dat het niet moet je wat dieper zoeken.
 
Mijn cabarateur is niet vies had hem al open gemaakt en schoon gemaakt deed het nog steeds de sproeier is wel redelijk goed want volgas doet hij tenminste wat met halfgas doet hij ook wel iets maar met kwart gas helemaal niks heb nu de luchtschroef op 1 slag open gezet om het te testen moet nog effe hem helemaal warm rijden maar het valt me op dat het heel lang duurt voordat hij in de powerband komt als ik volgas geef
 
Mijn cabarateur is niet vies had hem al open gemaakt en schoon gemaakt deed het nog steeds de sproeier is wel redelijk goed want volgas doet hij tenminste wat met halfgas doet hij ook wel iets maar met kwart gas helemaal niks heb nu de luchtschroef op 1 slag open gezet om het te testen moet nog effe hem helemaal warm rijden maar het valt me op dat het heel lang duurt voordat hij in de powerband komt als ik volgas geef

dat laatste heeft met je rollen te maken
 
Back
Top