Goed optrekken maar niet te snel rijden ...

davidoff

Davidoff
Ik ga er misschien ''weer'' over beginnen maar mijn vraag is of je heel snel kunt optrekken zonder over de volle '45 km/u te rijden.
Misschien noob question maar had toch graag jullie mening

Grtz ducati boy
 
Advertisement - register to remove this

ja da bedoel ik ook, alleen tis best lastig om te beantwoorden, als je er een extreem korte vertanding in doet. of een gedraaid busje oid à la varioring.
KAN het wel.
maar dat is echt niet leuk rijden.
help je alles mee naar de klote.
da mag je dan ook geen afstellen noemen :X
 
Je kan dus hard optrekken en traag rijden door een ERG bredene varioring te plaatsen...
Is 't goed voor je scooter? Nee dus ;)

Je gaat echt té veel overtoeren draaien en je zult je horen afkomen van kilometers ver :p

Ja ik spreek uit ondervinding :rolleyes:
 
Als je kijkt naar een honda vission die trekken ook best goed "snel" op. En reed geen km/u harder dan 45.

Hoe het komt ik weet het nie, alles was std. vario meet 8 gram rollen als het nie meer is. Dus in principe moet het wel kunnen.

succes iig.
 
Timmetje103 said:
Als je kijkt naar een honda vission die trekken ook best goed "snel" op. En reed geen km/u harder dan 45.

Hoe het komt ik weet het nie, alles was std. vario meet 8 gram rollen als het nie meer is. Dus in principe moet het wel kunnen.

succes iig.

en hoe komt die 8 gram, juist omdat de de gradendeksel slipt op de ronde as, en niet vastzit op tandjes zoals bij mina en pia ;)
 
ik zie mensen reageren met een bredere vario ring,

dan ga je serieus veels te veel toeren draaien, en dat vind dat ding echt niet leuk..

je kan er gewoon weinig aan doen, het kan wel, maar dan ga je sowieso harder dan 45..
 
evo70@nitro said:
dan nog,...geen 1 std scoot zal echt HARD trekken,voor hard te trekken heb je gewoon snelheid nodig,en daar kan je niet onderuit....
autowheelies met een onbegrensde scooter is mij gelukt hoor :?

ik zou lekker korte vertanding erin doen :)
 
Je kan toch ook strakere trekveren in je koppeling zetten. Dat is maar van toepassing onder de 20km/h daar boven maak de snelheid niet uit. Dus als je strakkere veren erin zet dan grijpt de koppeling later aan (dus meer toeren) Dan trekt hij sneller op. De topsnelheid maakt niet uit. Ik zou niet te strakeveren erin zetten anders slipt je kopeling
 
Strakkere trekveren kan ook zwaar belabbert gaan rijden(als je uberhaupt nog een beetje van je plaats komt), snel optrekken zonder hogere snelheid kan gewoon niet zonder dat je je scooter verkracht door overtoeren oid.
 
Back
Top