This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Goed optrekken maar niet te snel rijden ...

davidoff

Davidoff
Ik ga er misschien ''weer'' over beginnen maar mijn vraag is of je heel snel kunt optrekken zonder over de volle '45 km/u te rijden.
Misschien noob question maar had toch graag jullie mening

Grtz ducati boy
 
heb ervaring met een NRG, die wel geinige wheelies bouwde... en bij 80 op teller gewoon niet verder ging en ook maar 1,6 op de roller... overigens nooit meer gelukt na die scooter ding trok echt als een beest
 
Heb ooit een fantastische straatafstelling gehad op mina vert, ding trok echt mooi hard op volledig std, sitoplus zonder begrenzer, kleine varioring , te zware drukveer en een begrensde cdi.
 

de bouw van dat blok is dusdanig dat ie zo goed rijd , als je een vision ontgrensd loopt ie ook niet veel sneller , dan mag je blij zijn als je de 50 haalt.. (met std onderdelen dus)
 


trekveren moet je afstellen zodat de scooter goed aanpakt...

te zwaar = teveel toeren (boven het ideale toerental)
le licht = te weinig toeren (onder het ideale toerental)
 
Airman said:
racekoppeling


een andere koppeling zorgt ervoor dat de scooter meer toeren gaat draaien voordat ie aanpakt (zelfde verhaal als in mijn andere reply) , in de praktijk kun je het beste proberen om de std koppeling te gebruiken , een andere vario daaaretegen werkt juist wel beter , maar dan ga je zeker boven de 45 k/h ui..

je moet gewoon een scooter kopen die std niet sneller loopt maar toch snel optrekt

sfx :!
 
Peugeot trekt meestal wel lekker, mn vriendin heeft een Vivacity...trekt echt niet slecht voor een volledig std scoot
 
had een zennith die super hard trok maar 50 liep met std uitlaat... de krukas was wel wat snel naar de kliek net als de koppeling.. maar werd al snel verkocht
 
ik heb ook een standaart en heb strakkere trekveren erin en ik maak ewoon wheelies en hij slipt niet mallosie rode veren. Mischien andere ervaring ermee of theoreties