Goed optrekken maar niet te snel rijden ...

davidoff

Davidoff
Ik ga er misschien ''weer'' over beginnen maar mijn vraag is of je heel snel kunt optrekken zonder over de volle '45 km/u te rijden.
Misschien noob question maar had toch graag jullie mening

Grtz ducati boy
 
Advertisement - register to remove this

heb ervaring met een NRG, die wel geinige wheelies bouwde... en bij 80 op teller gewoon niet verder ging en ook maar 1,6 op de roller... overigens nooit meer gelukt na die scooter ding trok echt als een beest
 
Heb ooit een fantastische straatafstelling gehad op mina vert, ding trok echt mooi hard op volledig std, sitoplus zonder begrenzer, kleine varioring , te zware drukveer en een begrensde cdi.
 
Timmetje103 said:
Als je kijkt naar een honda vission die trekken ook best goed "snel" op. En reed geen km/u harder dan 45.

Hoe het komt ik weet het nie, alles was std. vario meet 8 gram rollen als het nie meer is. Dus in principe moet het wel kunnen.

succes iig.

de bouw van dat blok is dusdanig dat ie zo goed rijd , als je een vision ontgrensd loopt ie ook niet veel sneller , dan mag je blij zijn als je de 50 haalt.. (met std onderdelen dus)
 
Airman said:
Je kan toch ook strakere trekveren in je koppeling zetten. Dat is maar van toepassing onder de 20km/h daar boven maak de snelheid niet uit. Dus als je strakkere veren erin zet dan grijpt de koppeling later aan (dus meer toeren) Dan trekt hij sneller op. De topsnelheid maakt niet uit. Ik zou niet te strakeveren erin zetten anders slipt je kopeling


trekveren moet je afstellen zodat de scooter goed aanpakt...

te zwaar = teveel toeren (boven het ideale toerental)
le licht = te weinig toeren (onder het ideale toerental)
 
Airman said:
racekoppeling:)


een andere koppeling zorgt ervoor dat de scooter meer toeren gaat draaien voordat ie aanpakt (zelfde verhaal als in mijn andere reply) , in de praktijk kun je het beste proberen om de std koppeling te gebruiken , een andere vario daaaretegen werkt juist wel beter , maar dan ga je zeker boven de 45 k/h ui..

je moet gewoon een scooter kopen die std niet sneller loopt maar toch snel optrekt ;)

sfx :!
 
Back
Top