zeWaardt
Veroorzaker van onmogelijke problemen
Beste forumleden,
Ik heb samen met iemand een GY6 blokje opgebouwd welke opgeblazen was, alles is nieuw behalve het blok zelf. Nu zit ie helemaal in elkaar, maar ik merkte dat als ik 'm rond draai er wat lucht lekt door de inlaatklep.
Er gebeurt nog wel compressie en je hoort nog een redelijke "floep" uit de uitlaatklep als deze open gaat, maar ik vertrouw het niet helemaal. De persoon waarmee ik 'm gebouwd heb zei "oh dat maakt niet uit moet nog inslijten".
Is dit waar? Voor mij is dit mijn eerste rodeo "viertakt bouwen", ik hou niet zo van viertakt scootertjes en knutsel alleen maar tweetakt dus kleppen zijn een nieuw concept voor mij.
Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in, tijdens de compressieslag voel je wel tegendruk maar niet heel erg veel. Je hoort redelijk wat lucht uit de inlaatklep sissen.
Ik heb de kleppen al opnieuw gesteld, ik heb ze ook wat wijder proberen te zetten als gewenst maar zonder resultaat. De timing staat ook goed.
Slijt dit inderdaad nog een beetje in? Wat moet ik doen, gewoon proberen de motor te starten? Hij is nog niet gestart geweest, staat momenteel nog in de werkbank. De motor heeft nog niet gelopen.
Ik heb momenteel de motor met wat olie in de inlaatklep staan en laat hem zo een paar uurtjes staan om te kijken hoeveel erdoorheen lekt.
Ik heb samen met iemand een GY6 blokje opgebouwd welke opgeblazen was, alles is nieuw behalve het blok zelf. Nu zit ie helemaal in elkaar, maar ik merkte dat als ik 'm rond draai er wat lucht lekt door de inlaatklep.
Er gebeurt nog wel compressie en je hoort nog een redelijke "floep" uit de uitlaatklep als deze open gaat, maar ik vertrouw het niet helemaal. De persoon waarmee ik 'm gebouwd heb zei "oh dat maakt niet uit moet nog inslijten".
Is dit waar? Voor mij is dit mijn eerste rodeo "viertakt bouwen", ik hou niet zo van viertakt scootertjes en knutsel alleen maar tweetakt dus kleppen zijn een nieuw concept voor mij.
Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in, tijdens de compressieslag voel je wel tegendruk maar niet heel erg veel. Je hoort redelijk wat lucht uit de inlaatklep sissen.
Ik heb de kleppen al opnieuw gesteld, ik heb ze ook wat wijder proberen te zetten als gewenst maar zonder resultaat. De timing staat ook goed.
Slijt dit inderdaad nog een beetje in? Wat moet ik doen, gewoon proberen de motor te starten? Hij is nog niet gestart geweest, staat momenteel nog in de werkbank. De motor heeft nog niet gelopen.
Ik heb momenteel de motor met wat olie in de inlaatklep staan en laat hem zo een paar uurtjes staan om te kijken hoeveel erdoorheen lekt.