Dank voor de reactie! Na wat sleutelwerk ben ik erachter gekomen dat de benzinepomp lekt en deze direct besteld. Eerst dit probleem oplossen dan verder gaan met afstellenZal waarschijnlijk aan de afstelling van de carb liggen. Zou dienook gelijk goed schoon maken en opnieuw afstellen.
Rijd je nu met standaard luchtfilter? Dan zou ik een paar maten kleiner proberen in sproeier.
Het wegrijden bij zulke hoge toerentallen ligt aan de afstelling van de koppeling. Zou er eens wat lichtere trekveren inzetten.
Omega zilver of iets van die sterkte.
yo speel je ook runescapeDank voor de reactie! Na wat sleutelwerk ben ik erachter gekomen dat de benzinepomp lekt en deze direct besteld. Eerst dit probleem oplossen dan verder gaan met afstellen. Toen ik er mee reed zat de standaard lichtfilter er nog op en deze wil ik het liefst ook behouden i.p.v. de openlucht filter. Trekveertjes komen later misschien nog eens als ik me er aan begin te irriteren.
vandaag is de benzine lek in iedergeval opgelost! Helaas is het nog steeds niet gelukt met de afstelling. Heb vanaf 100 tot 88 sproeier maat geprobeerd alleen geen enkel verschil behalve dat hij bij lagere sproeier direct op 9k toeren blijft hangen. Is het dan nog steeds een kwestie van nog kleinere sproeier erin zetten of ligt het probleem toch ergens anders? Ook heb ik elke keer per sproeier een stukje gereden zowel met standaard luchtfilter als openlucht filter en maakte geen verschil uit.Zal waarschijnlijk aan de afstelling van de carb liggen. Zou dienook gelijk goed schoon maken en opnieuw afstellen.
Rijd je nu met standaard luchtfilter? Dan zou ik een paar maten kleiner proberen in sproeier.
Het wegrijden bij zulke hoge toerentallen ligt aan de afstelling van de koppeling. Zou er eens wat lichtere trekveren inzetten.
Omega zilver of iets van die sterkte.
Bougie hen ik idd een nieuwe ingedaan deze begint nu met een sproeier 92 lichtjes bruin te kleuren. De dop heb ik voor de zekerheid besteld maar zie er zo 1/2/3 geen gekke dingen aan. De kabel was ook nog mooi koperkleurig, maar ook alsnog een stukje eraf geknipt voor de zekerheid. Het massadraad etc. controleren begin ik een aankomende dagen aan zodra ik wat meer tijd heb om te sleutelen!Heb je het meest basic dingetje al uitgeprobeerd, namelijk een nieuwe bougie? Anders ook gelijk nieuwe dop en kabel proberen. Controleer ook even of de massadraad niet geoxideerd is en daarop lijkende zaken. Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.
Ff stap voor stap lijstje afgaan.
Hoii,Heb je het meest basic dingetje al uitgeprobeerd, namelijk een nieuwe bougie? Anders ook gelijk nieuwe dop en kabel proberen. Controleer ook even of de massadraad niet geoxideerd is en daarop lijkende zaken. Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.
Ff stap voor stap lijstje afgaan.
Weer eventjes wat leven in het topic gooien…
ondertussen zijn we 2 weken verder. Heb hem 1x normaal rijdend kunnen krijgen, maar helaas tijdens het rijden kapte hij er ineens helemaal mee. Geen idee waarom.
Eenmaal thuis aangekomen tot de conclusie gekomen dat de bougie niet meer vonkt.
Nou nieuwe bougie erin gezet, nog niks.
Nieuwe dop erop, nog niks.
Nieuwe cdi/bonine + kabel naar dop, nog niks.
Ik ben momenteel erg radeloos en het is ook erg frustrerend…
Als iemand de goude tip heeft zodat ik hem weer rijdend kan krijgen zal beloond worden!
met vriendelijke groet,
Aylani
Thanks, meer kan het naast de kabelboom zelf ook niet zijn helaas. Maar hoe kan ik oordelen of meten of deze nog in orde is voordat ik het allemaal uit elkaar haal en iets nieuws bestel?Als je helemaal geen vonk meer krijgt nadat je cdi, dop, bougie etc. al hebt verwisseld dan zou ik eens je ontsteking/pick-up nakijken. Misschien is dat wel de boosdoener van alles?
Thanks, meer kan het naast de kabelboom zelf ook niet zijn helaas. Maar hoe kan ik oordelen of meten of deze nog in orde is voordat ik het allemaal uit elkaar haal en iets nieuws bestel?