Dip gilera runner rst

Rimovanax

Active Member
Hele snele vraag,

Heb mijn runner de laatste tijd wer terug gebracht naar de originele staat, maar sinds dat ik heb begrenst gekocht had heeft hij nog steeds dezelfde dip.

Bij aankoop, Piaggio orgineel cilinderkit
nieuwe krukass + lagers & keeringen
standaard RST uitlaat
begrenste luchtfilter
hoofdsproeier maar 64
stationair sproeier maar 32

Heb het volgende aangepast:
Gilera Runner 1998 originele uitlaat
Polini 3G race koppeling
Stage 6 koppelingshuis
Malossi V-snaar
hoofdsproeier maat 75
Castrol 2T olie
NGK B8ES
Nieuwe spruitstuk
Malossi membraan plaatjes 0.4mm ( te dik )
Luchtfilter ontgrenst
Malossi witte drukveer

Nog steeds Heb ik dezelfde dip bij het op trekken, na gas geven 5500 Toeren, koppeling heeft grip, 5200 Toeren en het blok klinkt raar. daarna trekt hij normaal op. De top sinds de aanpassing is lager 71KM/ h vergeleken met 82KM/h

Zal het aan de te kleine stationair sproeier liggen, waarom ik dat denk is omdat dat het enige is wat ik nog niet vervangen Heb.

Ik heb dezelfde setup ook getest met een originele membraan huis en glasvezel membraan plaatjes, precies hetzelfde.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zit er geen knik in de spiebanen van de achterpoelie?

Ook al eens een andere achterpoelie geprobeerd?

Zou de race koppeling ook eruit halen.. Zoiets gebruik je bij een setup dat bij veel toeren op moet trekken.
Beter iets van een origineel lijkende koppeling erin doen.
 
Zit er geen knik in de spiebanen van de achterpoelie?

Ook al eens een andere achterpoelie geprobeerd?

Zou de race koppeling ook eruit halen.. Zoiets gebruik je bij een setup dat bij veel toeren op moet trekken.
Beter iets van een origineel lijkende koppeling erin doen.
Nee de Spiebanen zijn onbeschadigd. Heb de koppeling al een keer verwisseld en dat had geen effect.
 
Hoeveel gram rollen dan? De variateur en achterpoelies werken samen. Als tussen deze twee iets tegenwerkt dan zal je powerband nooit optimaal zijn. Ik zou zeggen speel met je rollen en drukveer.
 
Hoeveel gram rollen dan? De variateur en achterpoelies werken samen. Als tussen deze twee iets tegenwerkt dan zal je powerband nooit optimaal zijn. Ik zou zeggen speel met je rollen en drukveer.
Eigenlijk het domste wat ik tot nu toe heb gedaan, ¼ van de CVT aangepast. ik heb echter geen idee hoeveel gram rollen erin zitten, heb ze in mijn handen gehad en voelt als 5gram. Na het installeren van de witte drukveer trok hij veel beter op maar ze heeft nog steeds een dip.
 
Ik moest bij de goede bijdrage in #2 hieraan denken, denk ook dat Eurokit dit bedoelde , heb je dit al eens nagezien?
Groet,
 
Zou zelf iets zwaardere rolletjes proberen.. Dan zal je eerder richting de 6 a 6.4 gram moeten gaan. Aangezien je setup vrij standaard is.
Kan mij niet voorstellen dat 5 grams standaard erin zat.
 
Ik moest bij de goede bijdrage in #2 hieraan denken, denk ook dat Eurokit dit bedoelde , heb je dit al eens nagezien?
Groet,
Niet gezien. ben er even doorheen gegaan en begreep dit allang. Bij mij zijn de spiebanen recht en de torque driver is nog orgineel. Ik ga wel een keer de rolletjes opmeten kwa gewicht, want het enige wat ik weet is dat de buitenkant van de vario niet aangemaakt word ( 3mm ) En dat hij lang erover doet om op Toeren te komen. Dat nar de 60KM/h
 
Back
Top