Ik vind 83 al erg netjes.
Wat is je setup?
Let op dat je bij de eventueel andere cilinder wel in het cartergat past qua hemd.
Let op dat je bij de eventueel andere cilinder wel in het cartergat past qua hemd.
Ik doe het ook voornamelijk omdat ik harder wil optrekken, dus dat is fijn om te horen! Hoeveel harder zal ik ongeveer harder gaan met een dr70? 10-15 km/u?Ben je niet in de war met cilinders welke op een 25 km variant gemonteerd zitten?
Het hemd is dan inderdaad dikker en ook zit er in beide carterdelen dan een rand zodat de spoelpoorten niet geheel open gaan.
Bij Gilera Runners is dit sowieso niet van toepassing....
Maar 83 echte km's is inderdaad netjes!
Zeker met een Sito, ga je toch voor een goede 70cc is een andere uitlaat wel een must!
Vario en koppeling ben ik niet zeker van aangezien Pia (standaard) de beste onderdelen aan boord heeft.
Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk...
Vergeet niet dat als je volledig overgaat tot wat pretspul er ook wederom afstelling noodzakelijk is.
Een DR70 i.c.m. een (of huidige) Sito rijdt net iets sneller/harder maar het op en/of wegtrekken gaat wel een stukkie sneller als met de standaard cilinder. Ik heb zelf zo een jaar of 6 rondgereden op een Mina scooter..., geen lawaai maar wel een hoop power!
Ik doelde meer op het verschil tussen een sito plus en bijvoorbeeld een yasuni R. Yasuni R staat er inderdaad om bekend dat het een erg goede is!Ik rijd zelf een zip type 3 met dr70 en std look uitlaat, maat van me rijd een zip 2000 dr70 met yasuni r uitlaat, dat verschil merk je toch wel redelijk imo maar dan voornamelijk in koppel, de topsnelheid is ook wel wat hoger maar niet enorm.
En als je dan een terugloper neemt zou ik de yasuni r kiezen, die uitlaat heeft zich al 100 keer bewezen als goede uitlaat op een dr70.
Ohhh zie nu dat ik het verkeerd had gelezen, dacht dat je het over een standaard uitlaat had. Het verschil is als nog steeds best wel groot dus. Mocht ik het na een paar maanden met een dr70 nog harder willen laten lopen komt er ook nog een yasuni R op!Zoals ik al zeg zal de koppel nog wel toenemen, ik rijd zelf met een technigas silent pro op mn zip en op mijn gilera stalker met een esm sc24(eerste type runner uitlaat) nou rijd ik met bijde gemiddeld 80gps terwijl die maat met dezelfde setup behalve de yasuni r rond de 90 gps zit.
Nee ik zit niet verkeerd v.w.b de cilinders.Ben je niet in de war met cilinders welke op een 25 km variant gemonteerd zitten?
Het hemd is dan inderdaad dikker en ook zit er in beide carterdelen dan een rand zodat de spoelpoorten niet geheel open gaan.
Bij Gilera Runners is dit sowieso niet van toepassing....
Maar 83 echte km's is inderdaad netjes!
Zeker met een Sito, ga je toch voor een goede 70cc is een andere uitlaat wel een must!
Vario en koppeling ben ik niet zeker van aangezien Pia (standaard) de beste onderdelen aan boord heeft.
Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk...
Vergeet niet dat als je volledig overgaat tot wat pretspul er ook wederom afstelling noodzakelijk is.
Een DR70 i.c.m. een (of huidige) Sito rijdt net iets sneller/harder maar het op en/of wegtrekken gaat wel een stukkie sneller als met de standaard cilinder. Ik heb zelf zo een jaar of 6 rondgereden op een Mina scooter..., geen lawaai maar wel een hoop power!
Deze zou op iedere gilera runner 2t moeten passen volgens easyparts zelf.EasyParts.nl - Cilinderkit DR Evolution Gietijzer Ø48 Pen Ø12 Piaggio/ Gilera H2O - Originele onderdelen
EVOLUTION Cylinder Cast Iron, diameter Ø48mm piston into pin Ø12mm. The cylinder capacity 71cc. Cilinderkit DR Evolution Gietijzer Ø48 Pen Ø12 Piaggio/ Gilera H2O - Originele onderdelen - Originele scooter onderdelen | Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Derbi, Yamaha, etc. | Uitlaten, helmen...www.easyparts.nl
Maar dan neem ik aan dat je gewoon een watergekoelde runner hebt met het orginele blok? Niet dat je op mijn advies een cilinder besteld en achteraf een luchtgekoeld blok eronder hebt van bijv een typhoon ofzo.EasyParts.nl - Uitlaat YASUNI R Kevlar Piaggio/ Gilera 50 2T - Originele onderdelen
Met certificaat van goedkeuring. Gilera Type ZAPC14100 Type ZAPC13000 Piaggio Type SAL1T Type TEC1T- TEC2T(0001001) Type SSP2T(100001) Type ZAPC07000- ZAPC06000 Uitlaat YASUNI R Kevlar Piaggio/ Gilera 50 2T - Originele onderdelen - Originele scooter onderdelen | Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym...www.easyparts.nl
Deze zou op iedere gilera runner 2t moeten passen volgens easyparts zelf.EasyParts.nl - Cilinderkit DR Evolution Gietijzer Ø48 Pen Ø12 Piaggio/ Gilera H2O - Originele onderdelen
EVOLUTION Cylinder Cast Iron, diameter Ø48mm piston into pin Ø12mm. The cylinder capacity 71cc. Cilinderkit DR Evolution Gietijzer Ø48 Pen Ø12 Piaggio/ Gilera H2O - Originele onderdelen - Originele scooter onderdelen | Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Derbi, Yamaha, etc. | Uitlaten, helmen...www.easyparts.nl
Maar dan neem ik aan dat je gewoon een watergekoelde runner hebt met het orginele blok? Niet dat je op mijn advies een cilinder besteld en achteraf een luchtgekoeld blok eronder hebt van bijv een typhoon ofzo.EasyParts.nl - Uitlaat YASUNI R Kevlar Piaggio/ Gilera 50 2T - Originele onderdelen
Met certificaat van goedkeuring. Gilera Type ZAPC14100 Type ZAPC13000 Piaggio Type SAL1T Type TEC1T- TEC2T(0001001) Type SSP2T(100001) Type ZAPC07000- ZAPC06000 Uitlaat YASUNI R Kevlar Piaggio/ Gilera 50 2T - Originele onderdelen - Originele scooter onderdelen | Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym...www.easyparts.nl