180cc op 50cc frame Gilera runner

ChristianK

Member
Hoi,

Aangezien ik niks zie over specifiek dit onderwerp denk open zelf maar even een!

Ik heb een heel erg vers Gilera runner M08 blok gekocht maar nu hoor ik verschillende verhalen dat dit niet past onder me runner 50cc frame bla bla bla en de een zegt van wel en dat het subframe alleen aangepast hoeft te worden en de kabelboom

Maar wil nu toch wel graag weten wat nu wel waar is en niet

Ik hoor het wel bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik heb ooit een 180CC onder een Gilera ICE en onder een Zip2000 gegooit toen was alleen het subframe iets te breed maar was op te lossen met een slijptol. ik denk dat dat bij een runner niet eens nodig is.
Kijk aan zoiets heb je nog eens wat die jongens In die groepsappen lullen altijd maar wat heb ik het idee… hoe zit het met de kabelboom weet je dat ook? Moet er veel aangepast worden?
 
het is een tijd geleden(10/12 Jaar) durf ik eigenlijk niet met 100% zekerheid te zeggen of het plug en play is maar zal niet heel ingewikkeld zijn geweest anders had ik mij dat wel herinnerd.
 
het is een tijd geleden(10/12 Jaar) durf ik eigenlijk niet met 100% zekerheid te zeggen of het plug en play is maar zal niet heel ingewikkeld zijn geweest anders had ik mij dat wel herinnerd.
Oké bedankt dan zal ik die volgende week even monteren zodra ik hem hier in de schuur heb staan ik laat het eindresultaat nog even weten
 
Past in principe zo, maar zou op zn minst je subframe verstevigen of toch een swingarm eronder lassen. Want die wheelies blijft een 50cc frame met een 180cc blok echt niet lang volhouden. En als je dan met je bek op het asfalt ligt is geen pretje met deze temperaturen en ook nog zonde van je Runner. Is maar een tip he, maar heb er veeeeeel zien gaan op die manier met omgebouwde 50cc
 
Past in principe zo, maar zou op zn minst je subframe verstevigen of toch een swingarm eronder lassen. Want die wheelies blijft een 50cc frame met een 180cc blok echt niet lang volhouden. En als je dan met je bek op het asfalt ligt is geen pretje met deze temperaturen en ook nog zonde van je Runner. Is maar een tip he, maar heb er veeeeeel zien gaan op die manier met omgebouwde 50cc
Ik ga er momenteel ook nog geen gekke dingen meedoen totdat ik Idd swingarm heb of farotube subframe gaat er gewoon om dat hij eerst mooi rijd
 
Ik snap het, en maakt mij verder ook niet uit of je er nou swingarm onder last of niet maar veel mensen verkijken zich op het verschil in vermogen en de klappen die een frame dan te verduren krijgt. En een ongeluk wens je niemand toe want komt altijd op onverwacht moment dat het boeltje scheurt
 
Ik snap het, en maakt mij verder ook niet uit of je er nou swingarm onder last of niet maar veel mensen verkijken zich op het verschil in vermogen en de klappen die een frame dan te verduren krijgt. En een ongeluk wens je niemand toe want komt altijd op onverwacht moment dat het boeltje scheurt
nee snap ik daarom komt dat ook wel goed dat weet ik namelijk ook wel meeste belanden daarom op het asfalt is ook groter en dus zwaarder blok natuurlijk dan 50 en draait meer pk want zit namelijk Gilardoni 180 op met RvS etc etc
 
Hij zit erop en subframe is allemaal aangepast en alles past perfect maar nou had ik dus de cdi en bobine aangesloten maar hij vonkt niet?…

Weet iemand wat het kan zijn heb zojuist al een extra aarde van het blok naar het frame gedaan
 
Bobine aangesloten op kaal stukje frame?
CDI verbonden op aarde? (sommige LC CDI's hebben n.l. een aparte massa aansluiting)
groene kabel (indien deze niet op contact staat) uit ontsteking maakt geen contact met frame?
 
Bobine aangesloten op kaal stukje frame?
CDI verbonden op aarde? (sommige LC CDI's hebben n.l. een aparte massa aansluiting)
groene kabel (indien deze niet op contact staat) uit ontsteking maakt geen contact met frame?
Dacht dat de bobine niet op het frame hoefde maar nu vonkt hij Idd mooi bedankt!
 
Mooi!

Uit intresse: Welke subframe heb je uiteindelijk gebruikt? Die van een runner 50cc? of heb je er eentje van een zip gebruikt?
Die van een runner moest een klein beetje afgeslepen worden om het passend te maken maar dat is nog geen 5 minuten werk.


Ik ga er wel een swingarm onder laten lassen door mijn oom voor de zekerheid hoor want zo’n blok is echt wel de helft zwaarder dan een 50cc
Post automatically merged:

Ik zit alleen nog wel een beetje met de ontstekings kabel. die kleuren komen namelijk totaal niet overeen, en zou ook echt niet weten welke ik moet kabels ik met elkaar moet verbinden…
 
Ik zit alleen nog wel een beetje met de ontstekings kabel. die kleuren komen namelijk totaal niet overeen, en zou ook echt niet weten welke ik moet kabels ik met elkaar moet verbinden…
Meest makkelijke (en netste naar mijn mening) oplossing hiervoor is om een 125/180 kabelboom+spanningsregelaar te gebruiken. Andere optie, wat knutsel en uitzoekwerk vereist, is om de huidige 50cc kabelboom passend te maken.
 
Meest makkelijke (en netste naar mijn mening) oplossing hiervoor is om een 125/180 kabelboom+spanningsregelaar te gebruiken. Andere optie, wat knutsel en uitzoekwerk vereist, is om de huidige 50cc kabelboom passend te maken.
Beste is om denk ik even te knutselen heb namelijk niet veel geld meer over om nog een kabelboom er bij te kopen. heeft iemand misschien een technische tekening van een kabelboom 50cc en welke draden +- etc zijn van het motorblok?
 
Beste is om denk ik even te knutselen heb namelijk niet veel geld meer over om nog een kabelboom er bij te kopen. heeft iemand misschien een technische tekening van een kabelboom 50cc en welke draden +- etc zijn van het motorblok?
Niet besparen op kabelbomen daar komt alleen maar gezeik van kijk anders op marktplaats naar een gebruikte
 
Back
Top