Gilera runner 50cc opvoeren

recognize

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een 50cc runner met sito plus uitlaat. Varioring en uitlaat zijn ontgrenst, voor de rest is alles origineel. De scooter loopt nu 83 km/u.

Ik vroeg me af hoe ik de scooter harder kon laten lopen en sneller kon laten optrekken, ik wil er later wellicht ook nog een 70cc opzetten.

Zal het al verschil maken als ik mijn sito plus vervang door bijvoorbeeld een yasuni R? Zo ja, hoeveel?

Eventueel een andere vario, koppeling, etc?
 
Advertisement - register to remove this

Heb het even nagevraagd en controleert, blijkt gewoon een SP model te zijn (C46). Ik heb geen idee hoe er ik er op kwam dat het een pure jet was, vond het ook al raar omdat ik las dat ze een stuk zuiniger en stiller zijn. En hij loopt 1:15 en hoort hem van 300 meter al aankomen rijden. Maar ben blij dat het gewoon een SP is.

Dan moeten die uitlaat en cilinder sowieso passen toch? Ga ik het vanmiddag even bestellen

Bedankt iedereen voor de snelle en duidelijk reacties en sorry voor mijn onwetendheid. En nee ik ga het er niet zelf opzetten, dat laat ik een vriend doen. Het is voor iedereen wel duidelijk waarom denk ik
 
Bereid je maar voor op een lang durig afstel process.
Je kan makkelijk richtlijnen vinden op google trouwens.
Ik zou eens beginnen bij het volgende
Omega zilver, Malossi groen of blauwe trekveren
Rollen rond de 5 gram.
Druk veer std.

Afstellen is een langdurig process dat als zeer vervelend en prijzig ervaren kan worden.
Zo was ik ongeveer 60€ kwijt aan al het afstelmateriaal om mijn scoot goed te krijgen. Dit ligt natuurlijk ook aan je eigen afstel kunsten.

Ik weet even niet wat voor carb je hebt maar een 17.5 zal beter zijn dan 12 voor een 70dr. Vergeet niet dat je waarschijnlijk ook een flink grotere sproeier nodig hebt. (68-74)

Mocht je zoals mij bij gashername doorgaan met weiniger toeren als je al op de Vario rijd dan heb je een iets sterkere veer nodig dan std
 
Back
Top