Gilera lekt water en loopt slecht

Dikkejonko

New Member
Hallo,
Ik heb een gilera runner die uit het niets heel slecht begon te lopen. Bij gas geven stotterde hij tot je een beetje opgang kwam en vanaf 40/50 en trok hij weer normaal. Nu heb ik bijna alles na gekeken en kon niks vinden, maar nu begon mijn scooter opeens aan de onderkant van het blok water te lekken en zag ik dat dit met waterpomp revisie te maken kan/moet hebben. Is er iemand die dit kan bevestigen of weet wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Overal waar koelvloeistof loopt kan hij lekken. Zie je hem lekken dan los je de lekkage op. Dit doe je door het onderdeel los te halen waar de koelvloeistof tussen uit komt.

Twijfel je? Maak dan een paar heldere fotos of een filmpje waarin we de lekkage kunnen zien. Let op; hiervoor hoef je niet te rijden
 
Overal waar koelvloeistof loopt kan hij lekken. Zie je hem lekken dan los je de lekkage op. Dit doe je door het onderdeel los te halen waar de koelvloeistof tussen uit komt.

Twijfel je? Maak dan een paar heldere fotos of een filmpje waarin we de lekkage kunnen zien. Let op; hiervoor hoef je niet te rijden
Dat is bij Piaggio makkelijker gezegd dan gedaan. Waterpomp zit tussen je carter helften dus als.je daar wat aan wil doen zal het blok gesplitst moeten worden.

Als ik je verhaal zo hoor denk ik ook wel dat een revisie van je waterpomp geen kwaad kan, nadeel is dat het dan een revisie van het halve motorblok kan worden. Hoeft natuurlijk niet perse want met een waterpomp revisie set en een nieuw setje krukas lagers en een pakkingsetje ben je er in principe. Maar als je blok dan toch is gesplitst check ff je krukas op speling en je zuiger. Die dingen zul je weinig zien en als je bij de krukas nou twijfelt zou ik het gelijk ff aanpakken. Mocht je nou geen plannen tot verder opvoeren hebben dan zal dit vaak niet nodig zijn hoor. Maar anders kun je met je werst volgende opvoersessie de boel weer splitsen.

Er is natuurlijk zoals altijd ook een beunoplossing met een losse waterpomp en vloeibare pakking maar dat is verre van betrouwbaar en alleen een manier van uitstellen van een revisie eigenlijk

Wat het stotteren betreft.
Is dat tegelijk met het lekken gekomen? Kan dan zijn dat je voetpakking is gescheurd of gebroken en dat je met een pakkingsetje alleen al van je probleem af bent.

Ff GOED kijken waar het nou precies lekt, ff schoonmaken en drogen met een doek en kijken waar de druppels beginnen
 
Back
Top