Gilera Runner 2005 lekt koelvloeistof

maxo

Well-Known Member
Goedenavond,

Ik heb onlangs mijn AM gehaald en heb een gilera runner dark dream 2005.

Heb hem een keer weg gebracht voor een beurt/afstelling en toen bleek dat de tankvlotter en carb moesten worden vervangen. Er is toen een nieuwe koppeling op gezet en drukveer, v-snaar, rollen, alles ontgrensd, membraan, trekveren, nieuw inlaatspruitstuk en klein grut als vertandingolie, sproeiers, uitlaatpakking.

nu heb ik er een tijd op gereden en merk ik dat er een hoop koelvloeistof uit de dop lekt, heb een beetje rondgespeurd, en blijkbaar kan het evt een koppakking zijn van de cilinder. Maar het kan ook gewoon een versleten reservoirdop zijn.
(zie afbeelding)
kan ik hier aan uitmaken dat ik gewoon een nieuw doppie moet halen?
Heeft een van jullie suggesties om meer pit uit t blokje te halen zonder al te grote dingen te doen?
mvg
 

Attachments

  • 109C16A9-C6CE-4253-803B-A60D377B56CC.jpeg
    109C16A9-C6CE-4253-803B-A60D377B56CC.jpeg
    58.4 KB · Views: 24
Advertisement - register to remove this

Buiten beschouwing gelaten dat ik dat wel een mooie scooter vind zie ik niets raars aan het dopje. Heb ook geen ervaring met deze machine.

Ik ben even hard op aan het denken;

Misschien temratuursensor (als die dat heeft) stuk waardoor het blok te warm word en het kook punt van de kvs word bereikt?

Het gaat denk ik borrelen en loopt dan via het dopje over.

Of je kvs slangen nakijken maar als je al zegt dat het via het dopje lijkt te gebeuren...

Is het een 2 takt?
 

Attachments

  • 15735938170298504863968251745356.jpg
    15735938170298504863968251745356.jpg
    536.3 KB · Views: 16
  • 15735938862845405806236705927134.jpg
    15735938862845405806236705927134.jpg
    287.9 KB · Views: 14
Buiten beschouwing gelaten dat ik dat wel een mooie scooter vind zie ik niets raars aan het dopje. Heb ook geen ervaring met deze machine.

Ik ben even hard op aan het denken;

Misschien temratuursensor (als die dat heeft) stuk waardoor het blok te warm word en het kook punt van de kvs word bereikt?

Het gaat denk ik borrelen en loopt dan via het dopje over.

Of je kvs slangen nakijken maar als je al zegt dat het via het dopje lijkt te gebeuren...

Is het een 2 takt?
Het heeft een temp sensor en is uiteraard een 2t, had op een ander forum gezien dat er blijkbaar een rubberen ringetje ergens zou moeten zitten maar zie die nergens zitten. Blok hoeft geeneens warm te worden voordat ie overloopt, aankicken en dan gashendel opendraaien is al genoeg om flink over te lopen. Temp sensor werkt volgens mij wel
 
Het heeft een temp sensor en is uiteraard een 2t, had op een ander forum gezien dat er blijkbaar een rubberen ringetje ergens zou moeten zitten maar zie die nergens zitten. Blok hoeft geeneens warm te worden voordat ie overloopt, aankicken en dan gashendel opendraaien is al genoeg om flink over te lopen. Temp sensor werkt volgens mij wel
Zit er niet iets te veel kvs in? Anders ff reservoir dopje denk ik.
 
Buiten beschouwing gelaten dat ik dat wel een mooie scooter vind zie ik niets raars aan het dopje. Heb ook geen ervaring met deze machine.

Ik ben even hard op aan het denken;

Misschien temratuursensor (als die dat heeft) stuk waardoor het blok te warm word en het kook punt van de kvs word bereikt?

Het gaat denk ik borrelen en loopt dan via het dopje over.

Of je kvs slangen nakijken maar als je al zegt dat het via het dopje lijkt te gebeuren...

Is het een 2 takt?

Een temperatuur sensor meet alleen het koelwater.. Verder doet het niks.. Wat wel zou kunnen is dat de thermostaat misschien niet zo goed werk en een beetje half open gaat en zo op die manier de warmte steeds meer gaat ophopen.

En het dopje kan zeker defect zijn.. Er zou een soort van klepje of membraan erin moeten zitten die de lucht eruit laat maar de kvs erin laat.
De dingen zijn oud en hebben ook geen eeuwig leven.
 
Back
Top