Gilera Runner SP50 2013 (c46) lekt koelvloeistof uit carter

Rowvis

New Member
Beste scooterkenners,

Mijn Runner SP50 (type C46) lekt koelvloeistof uit de carter.

heeft iemand enig idee hoe/of dit gemakkelijk op te lossen is?

De runner is voor zover ik weet geheel standaard... Heb hem een tijdje geleden tweedehands gekocht.

Zie eventueel de bijgevoegde foto.

Alvast dank voor jullie reacties!
 

Attachments

  • 5E68D4C3-C280-49FD-A7D6-C9DF20162578.jpeg
    5E68D4C3-C280-49FD-A7D6-C9DF20162578.jpeg
    392.2 KB · Views: 36
Advertisement - register to remove this

Beste scooterkenners,

Mijn Runner SP50 (type C46) lekt koelvloeistof uit de carter.

heeft iemand enig idee hoe/of dit gemakkelijk op te lossen is?

De runner is voor zover ik weet geheel standaard... Heb hem een tijdje geleden tweedehands gekocht.

Zie eventueel de bijgevoegde foto.

Alvast dank voor jullie reacties!
Waterpomp keerring is kapot. Dit is met het goede gereedschap best makkelijk zelf te doen. Maar verder, je carters zien er heel slecht/vies uit. Als je toch je waterpomp keerring moet vervangen, kijk direct heel je blok even na.
 
Waterpomp keerring is kapot. Dit is met het goede gereedschap best makkelijk zelf te doen. Maar verder, je carters zien er heel slecht/vies uit. Als je toch je waterpomp keerring moet vervangen, kijk direct heel je blok even na.

Thx voor de reply. Neem aan dat hiervoor niet heel mijn blok eronder uit hoeft? Kan toch via die carter bij mn waterpompkeering komen? En wat bedoel je precies met heel je blok.....
 
Beste Rowvis,
Ben je handig, durf je het aan, staat er basisgereedschap klaar? Dan zijn er op het bekende videokanaal vele handige DIY filmpjes vindbaar.
Mocht je dan ergens tegenaan lopen, kun je specifiek die vraag stellen,
Groet,
 
Thx voor de reply. Neem aan dat hiervoor niet heel mijn blok eronder uit hoeft? Kan toch via die carter bij mn waterpompkeering komen? En wat bedoel je precies met heel je blok.....
Je blok hoeft er niet onder vandaan, maar het is wel stukken makkelijker werken. Met de rest van je blok bedoel ik het roest en andere troep die ik op de foto zie, daaruit haal ik dat er niet heel vaak achter gekeken is, dat is vooral belangrijk omdat je oliepomp daar ook zit. Als die ermee kapt heb je wat meer schade dan alleen een kapotte keerring.
 
Back
Top