This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gilardoni evg afstellen

Royal D

Well-Known Member
Oi ff me setup

Gilardoni
21mm
mhr2000
delta
shot

Weet iemand hoeveel gram rolletjes ik moet hebben?? ik dacht zelf aan 4 a5 gram drukveer malossi geel..? sproeier rond 90.

wat denken jullie?

kan ik met stnd luchtfilter rijden of powerfilter?? en kan ik me orginele naaldlager gebruiken of toch maar een evo oid??

alvast bedankt

Ik denk dat je inderdaad wel in de goede richting zit.
Gebruik voor straatgebruik gewoon je standaard luchtfilter zonder buisje, met sproeiertje 82. Rollen tussen de 4 en 5 ong.

edit: neem iig een ander naaldlager, maar beter gewoon een andere krukas.

beter haal je ook een andere krukas , afstelling zal ongeveer goed zijn maar dat is gewoon een kwestie van proberen..

zou het std luchtfilter gebruiken , zonder prop

Afstelling is wel redelijk, maar kan ook goed zijn dat je een rode drukveer moet gebruiken. Afstelling is nooit zo te zeggen, is altijd testen...

En zou ook een andere krukas nemen, als ik jou was:!

Powerfilter is slecht en oneconomisch dus dat moet je niet doen zolang et niet nodig is.
Gewoon luchtfilter is veel beter, en je hoort nog es wat (mooi uitlaat geluid bv).
en 5g rollen is al te zwaar, zeker als je met gele drukveer gaat rijden. Krukas is geen noodzaak maar wel aan te raden. als je gewoon je naaldlager ff smeert moet ie het nog wel ff volhouden

Welke carb een std?

Zowiezo is 5 gram rollen veel te zwaar, ik heb Gila + 4.0 + gele drukveer en die rollen zijn zelfs een tikkeltje te zwaar. maarja ik heb een R eronder en geen schot. sproeier 98 is perfect bij mij, wel is de prop uit mn luchtfilter. Std luchtfilter gaat ook perfect, powerfilter kopen = in de regen altijd lopen +ralf+

alles evolution said:
Powerfilter is slecht en oneconomisch dus dat moet je niet doen zolang et niet nodig is.
Gewoon luchtfilter is veel beter, en je hoort nog es wat (mooi uitlaat geluid bv).

Een shot maakt veel lawaai vind ik, dus zo mooi zal het geluidje niet zijn

Ik test nu een shot omdat een vriend van me deze heeft....liever een c16 natuurlijk moet ff kijken..maar ik ben van plan om met stnd luchtfilter te rijden rond welke sproeier moet ik hebben?? een vriend van me rijd met 78 sproeier @ malossi rep maar is dit niet erg klein??

ik ga ontgrenst rijden dus buisje eruit...maar ik wil met gele drukveer rijden omdat deze nog zo goed als nieuw is dus zou ik dan iets hoger qua rollen moeten zitten a 5 gram. En wanneer ik rode drukveer zou ik lager qua rollen moeten hebben??

nee hoor 5 gram is dan nog veel te zwaar voor geel geloof me, met een roded rukveer ga je juist zwaarder in rollen moeten maar dan ga je geen power meer hebben, alleen veel toeren, beter neem je een gele malossi veer met rond de 4.0 gram gewichten om te beginnen..

Wat voor uitlaat had je eronder frank? dat maakt namelijk ook veel uit. toch lijkt me een rode drukveer veeel te zwaar voor een gila. je moet altijd een zo licht mogelijke proberen ivm vermogenverlies als hij te zwaar is.

melf #50 said:
beter haal je ook een andere krukas , afstelling zal ongeveer goed zijn maar dat is gewoon een kwestie van proberen..

zou het std luchtfilter gebruiken , zonder prop

Wrm andere krukas als 'k vragen mag ??