Gilardoni 70cc evg hoe of wat met inrijden

Dhr Projectx17

>>>Anarchy 2005
he mensen ik weet het nou niet zeker meer moet ik deze alu cilinder inrijden ja of nee of moet ik de eerste 200km rustig aandoen

ik heb het wel geweten alleen nu weet ik het niet zeker meer
 
Advertisement - register to remove this

Starten, laten warmdraaien....gewoon rustig rijden voor de 1e km ongeveer...dan lekker langzaam rijden 40/50....af en toe stoten gas waardoor de cil aan de toeren gewendt raakt :)


Als het allemaal lekker warm is....vlammen!
 
Originally posted by Vass 8)
Starten, laten warmdraaien....gewoon rustig rijden voor de 1e km ongeveer...dan lekker langzaam rijden 40/50....af en toe stoten gas waardoor de cil aan de toeren gewendt raakt :)


Als het allemaal lekker warm is....vlammen!

Inderdaad gewoon steeds aan het begin goed warm draaien en gewoon rustig rijden maar dat zegt Vass al.

Kijk in deze topic;
http://scooter.zeonhost.com/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=24670

hoe het dus niet moet geloof dat dat daar verteld word hoe je dus die cilinder goed inrijden moet.. anders moet je nog ff in de search kijken.

Succes in ieder geval, 200 kilomter is dus wat overdreven voor een alu cilinder :)
 
Originally posted by Dhr Projectx17
bedankt !

alleen heb ik nu nog 1 vraagje ik heb nu sproeier 92 erin in me 17.5 carb met een corsa

maar moet ik nu een grotere sproeier nemen als ik die alu cilinder neem ??

Waarschijnlijk wel maar afstellen = proberen dus gewoon aan de hand van je bougie de Carburateur afstellen....
 
Bas@Area, nuttig. Hij is toch aan het inrijden? Dan ga je toch niet afstellen. :rolleyes: Gewoon sproeier ruim nemen en rollen enzo niet aan zitten, boeit niet hoe die rijdt.. gewoon inrijden, en ga je daarna zorgen maken over afstelling. Bougiekleur kan je pas goed bepalen als je een stuk volgas gaat, en dan je contact omdraait, en dat wil je niet met een nieuwe cilinder.

Koop maar eens een nieuwe bougie, en ga een minuut of 2 gewoon 30km/h rijden, hij zal nog helemaal wit zijn zelfs.
 
weet je wat ik doe ik ga gewoon de eerste 250 km rustig rijden af en toe ffies hoge toeren en voor de rest lekker langzaam met een klein beetje olie extra

want hier word ik ook niet echt wijzer van
 
is een bekend probleem,

Ik heb dit advies van joost en het klinkt heel zinvol ;)


Je hebt je cilinder net gemonteerd.
Start hem, laat hem even roderen, warm worden en zet hem uit.
Laat hem lekker even afkoelen.
Daarna start je hem weer en rijd even op de oprit, en stop, afkoelen.
Na dat gedaan te hebben ga je de straat even in... zet hem weer uit na een kleinritje en laat hem afkoelen.
Dan doe je hetzelfde als hierboven maar pak je de wijk.

Dan daarna uit, afkoelen en rij je paar x door de wijk, wisselend in toeren.
Daarna de weg op rustig blijven rijden, vermijd hoge toeren en doe dit 50 km lang ( totaal) geef hem aan het einde wel een zetje. ( gas af en toe opentrekken )

Ik hoop dat je er wat me ekunt


*edit bas@area ik denk dat hij zelf ook wel kan bedenken dat hij zo de goede sproeier maat kan checken, en afstellen tijdens inrijden :?, )
 
Originally posted by Teunios


*edit bas@area ik denk dat hij zelf ook wel kan bedenken dat hij zo de goede sproeier maat kan checken, en afstellen tijdens inrijden :?, )

Sorry , had het hele bovenstaande gedeelte niet echt gelezen,las alleen zn vraag over die sproeier :)
 
Warmdraaien is inderdaad belangrijk... Verder moet je niet al te dramatisch doen met inrijden... Snelheid zegt ook niet alles, toeren wel... Als jij volgas optrekt tot 50 km/u belast je de cilinder meer, dan dat je op je gemakje 70 km/u rijdt...
 
Back
Top